Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi opět chtějí tuzemský porcelán, radují se krajské fabriky

  8:46aktualizováno  8:46
Více cílit na evropský trh než na východ, vyrábět pro velké řetězce a především sázet na vysokou kvalitu. To je nyní filozofie dvou největších porcelánek v Karlovarském kraji. Obě fabriky hlásí i nárůst prodeje na tuzemské scéně.

Ukázka porcelánu z karlovarského Thunu. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Po otřesu na ruském trhu se situace stabilizuje, je znát i návrat zákazníků. Proto můžu říct, že do budoucna vzhlížíme s optimismem,“ řekl Vlastimil Argman, ředitel porcelánky Thun 1794.

Prozradil, že i přes hození záchranného kruhu od velkých mezinárodních řetězců na překlenutí nepříznivé doby nebylo vše bez ztráty kytičky. „Ale přežili jsme to bez větší úhony,“ dodal.

Už v minulém roce se porcelánce povedlo vyvézt daleko větší množství porcelánu do západní Evropy než kdy dříve a tento trend pokračuje.

„Evropská unie je náš směr útoku. Rusko a bývalé země Sovětského svazu však nebudeme opouštět. Ale nechceme sázet jen na jednoho koně. Je potřeba být připraven. Když se nedaří na jedné straně, musíme být připraveni na té druhé,“ popsal strategii Argman.

Žádné zdobení, Češi nejvíc chtějí obyčejné bílé talíře

Příjemnou změnou je pro porcelánky zvýšený prodej na domácí půdě. „Poptávka na tuzemském trhu vzrostla skoro o 40 procent,“ potvrdil Martin Hora, vedoucí tuzemského prodeje porcelánky Thun.

Podle něj však nemají Češi zájem o porcelán zdobený zlatem a složitými ornamenty. „Je tomu právě naopak. Zákazníci po nás vyžadují jednoduché zdobení či žádné. Nečekaně se velice daří čistě bílým talířům,“ dodal Hora.

Poptávku po jednoduchém porcelánu si Vlastimil Argman vysvětluje současnou dobou. „Dnes má doma každý mikrovlnku či myčku. Zkuste si tam dát pozlacený talíř a uvidíte,“ vysvětlil se smíchem.

Nárůst, i když ne tak velký jako Thun, uvádí i porcelánka G. Benedikt.

„Kupní síla v České republice pořád není taková jako v západní Evropě, nicméně první vlaštovky jsou i u nás. Máme i velice dobré výsledky v západní Evropě - je to Rakousko, Švýcarsko a v severní Evropě je to ve Švédsku, kde jsme navázali velice zajímavou spolupráci s jedním velkoobchodem. Jde opravdu o tisíce kusů, které exportujeme,“ uvedl generální ředitel porcelánky G. Benedikt Karlovy Vary Pavel Janák.

Velkým hitem, kterým Thun poráží konkurenty na světovém trhu, je překvapivě Krteček.

„Vše, na čem je Krteček, nestíháme vyrábět. Zájem je opravdu veliký. Co vyrobíme, hned prodáme,“ pochvaluje si Argman.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Násilí (ilustrační foto)
Žena měsíce týrala partnera, spal na chodbě a musel plnit rozkazy

Dlouhé měsíce týrání snášel od své partnerky muž na Sokolovsku. Musel plnit její rozkazy, když neposlechl, zbila ho. Žena mu také brala důchod, nutila krást v...  celý článek

Františkovy Lázně.
Investor plánuje ve Františkových Lázních špičkovou rehabilitační kliniku

Město Františkovy Lázně má naději, že se o něm v dohledné době začne mluvit v evropských souvislostech. Měla by tam vyrůst špičková rehabilitační klinika s...  celý článek

Martina Paboučková opustila management hotelu, který několik let vedla, a stala...
Opustila prestižní místo manažerky, aby se stala chůvou. A nelituje

Dřív řídila Martina Paboučková z Chebu kolektiv zaměstnanců hotelu, aby fungoval jak dobře namazaný stroj. Teď pečuje o batolata. A je spokojená.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.