Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karlovarská karta občas zradí a v MHD nepípne, lidé ji musí reklamovat

  12:11aktualizováno  12:11
Nový způsob odbavování cestujících v autobusech karlovarské MHD je stále ve zkušebním provozu. Občas se proto stane, že čipová karta po přiložení ke čtečce u šoféra z různých důvodů nepípne. Řidič by ovšem neměl kvůli tomu být na cestující nevrlý, jako se to v uplynulých dnech stalo paní Olze.

Karlovarská karta nahradila všechny papírové průkazy. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Jela jsem o víkendu s manželem z karlovarské čtvrti Stará Role autobusem číslo 15 směrem do centra města. Manželova karta fungovala, moje ale ne a ne pípnout, i když jsem řidičovi říkala, že mám předplatné na jízdné zaplacené. Byla jsem ze všeho zmatená. Nevěděla jsem, jestli můžu postoupit dovnitř autobusu nebo si vystoupit. Řidič byl protivný, neochotný a nevrlý ve stylu - Ježíši Kriste, kdo mne tady v neděli zase otravuje! Jako bych mohla za to, že on musí být o víkendu v práci,“ vzpomíná na nepříjemný zážitek seniorka.

Protože dostala strach, že by při zpáteční cestě mohla kvůli kartě narazit na podobného hrubiána, z města se raději vrátila domů pěšky i s manželem, který chodí o holi. Hned v pondělí zašla do dopravní kanceláře v Zeyerově ulici. Ochotná pracovnice za přepážkou kartu zkontrolovala na své čtečce a konstatovala, že je nabitá a zcela funkční.

Právě návštěvu přepravní kanceláře doporučuje v případě problému všem 24 500 pasažérům, kteří mají v krajském městě aktivované Karlovarské karty, ředitel tamního dopravního podniku Pavel Bohánek.

„Pokud karta s dobitým jízdným nepípne, řidič cestujícího přepraví s tím, že si cestující s kartou zajde do přepravní kanceláře. Tam se zjistí příčina a v případě, že je karta nefunkční, zahájí se klasické reklamační řízení, zda je chyba na kartě, nebo u cestujícího. Takových reklamací je na počet vydaných karet naprosté minimum,“ konstatoval ředitel Bohánek.

Dodal, že od začátku roku je podáno celkem 45 reklamací, z toho oprávněných z důvodu chyby na kartě je celkem deset.

Karty budou mít širší uplatnění. „V současné době probíhá příprava na rozšíření karty na elektronickou peněženku, potom budou cestující odbavováni pomocí nových odbavovacích zařízení v autobusech MHD a bude možno tam platit i bankovní bezdotykovou kartou,“ vysvětlil Bohánek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na testech ani u lékaře jsme nebyli, řekli svědci k podvodům s řidičáky

Výslechy svědků pokračovalo u soudu v Chebu projednávání rozsáhlého případu falešných řidičáků, který vydávala radnice v Mariánských Lázních. Řada z těch,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Prodavačka ukradla zákaznici peněženku, bankovky si schovala v obchodě

Na nepoctivou prodavačku narazila zákaznice v obchodě na Sokolovsku. Zaměstnankyně prodejny jí sebrala peněženku, kterou si jen na chvíli odložila na paletu se...  celý článek

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.