Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plány stavby nové karlovarské čtvrti provázejí otázky okolo dopravy

  15:36aktualizováno  15:36
Dvě zásadní otázky musí vyřešit majitelé pozemků okolo dolního nádraží v Karlových Varech, kde plánuje developer čtvrť za miliardy. Vyplynuly z hotové studie.

Původní vizualizace projektu Central park, který plánuje společnost Gamma Property ze skupiny Lordship v Karlových Varech. | foto: Lordship a.s., Martin Stolař,  MAFRA

Zatím pouze takzvaný hrubopis toho, jak bude vypadat okolí dolního nádraží, má vedení karlovarské radnice. Narazilo ale na dva body, nad kterými se musí sejít jak úředníci magistrátu, tak další majitelé pozemků. Těmi jsou také Správa železniční a dopravní cesty či Karlovarské minerální vody se svým areálem bývalé stáčírny.

„Pokud to velmi zestručním, jsou dvě zásadní věci, které jsou velmi kolizní. První představuje železniční koridor, který by měl být částečně nebo zcela pod zemí. Technicky to není problém, problém je, kdo to zaplatí. Druhou věcí je, jak vyřešíme dopravní terminál,“ řekl karlovarský primátor Petr Kulhánek.

Město železniční koridor zaplatit nechce. V případě dopravního terminálu stále existují dvě varianty, jak by měl vypadat. Ta první počítá s tím, že bude zahrnovat jak městskou, tak příměstskou dopravu.

Druhá ji rozděluje mezi území současného terminálu a Varšavskou ulici. „Musíme se dobrat jedné konkrétní varianty. Z mého pohledu, a je to můj názor, který má řadu příznivců i odpůrců, by měla být MHD situovaná na současné parkoviště ve Varšavské a na území dolního nádraží by vedl koridor k meziměstské dopravě,“ uvedl primátor.

Až se tyto otázky vyřeší, může začít projektovat svůj Central park Karlovy Vary britská developerská společnost Lordship. Ta už několik let plánuje, že dolní nádraží a jeho okolí promění prakticky v novou a moderní městskou čtvrť. Řídit se přitom musí pravidly, která pro stavby v lázních platí.

„Rád si počkám na reálnou studii. V původním návrhu bych konflikt viděl, protože postavit na tomto území objekt, který má na výšku sto metrů, opravdu není žádoucí,“ řekl primátorův náměstek Jiří Klsák, který je zapojený v přístupových jednáních města na Seznam světového dědictví UNESCO.

Připomněl, že v Karlových Varech se bude rozšiřovat památková zóna, která skončí až u sportovišť v Tuhnicích.

Z dolního nádraží už zmizely všechny bývalé železniční budovy. Pozemky čistí jejich majitel, firma Gamma Property. Je součástí společnosti Lordship.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Opilý traktorista narazil do sloupu a vypnul proud stovkám lidí.
Opilý traktorista naboural do sloupu, stovky lidí zůstaly bez elektřiny

Opilý traktorista naboural na Chebsku do sloupu vysokého napětí. Přerušil tak dodávku elektřiny do stovek domácností. Policisté nyní muže podezírají z...  celý článek

Rozbité čelní sklo sanitky lubských záchranářů.
Opilý krvácející muž skočil na sanitku, holýma rukama rozmlátil sklo

Záchranářům na Chebsku skočil do cesty krvácející opilý muž. Sprostě nadával, tloukl do sanitky a začal se dobývat do vozu. Holýma rukama při tom rozmlátil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.