Opravy povrchu silnice I/6 u Andělské Hory už několik týdnů komplikují dopravu...

Opravy povrchu silnice I/6 u Andělské Hory už několik týdnů komplikují dopravu na hlavním tahu z Karlových Varů do Prahy. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Zbrusu nový úsek i tankodrom. Silnice z Varů do Prahy má mnoho tváří

  • 9
Nekonečné kolony aut, naštvaní řidiči, zpožděné linkové autobusy. I to přináší rekonstrukce silnice I/6 u Andělské Hory na Karlovarsku. Lidé z obce raději jezdí přes Šemnici. Pokud ale vše dobře dopadne, oddechnou si už příští týden. Pokud ne, tak až na konci měsíce.

S velkou slávou se ministr dopravy Dan Ťok chystá příští týden otevřít zhruba čtyřkilometrový úsek zbrusu nové komunikace R6 u Bošova. Jen o několik kilometrů blíže Karlovým Varům ovšem připomíná spojnice s Prahou spíš tankodrom. A ještě pár dní bude.

„Firmy, které opravu komunikace provádějí, mají termín na její dokončení kolem 20. listopadu,“ potvrdil Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Přesto má pro motoristy nadějnou zprávu. „Pokud nezačne pršet nebo sněžit, mohli by silničáři práce dokončit už počátkem příštího týdne. Ranní mrazy pracím sice nyní moc nepřejí, přesto jsem dostal příslib, že by to mohli stihnout,“ naznačil Hnízdil.

Tato zpráva potěšila snad všechny, kterým rekonstrukce šestky komplikuje život. Například obyvatelům Andělské Hory. Dostat se z Karlových Varů do obce trvá za normálních okolností maximálně deset minut. A dnes?

„Půlhodina není výjimkou. A když je skutečná špička, trvá cesta k nám i tři čtvrtě hodiny,“ posteskla si starostka Miloslava Křimská.

Lidé si proto „zkracují“ cestu přes Šemnici. „Schválně jsem si to stopla. Trvá to 15 minut,“ konstatovala starostka.

Autobusy kvůli stavbě nabírají zpoždění

„Je to velká komplikace,“ shrnul dopad stavby na pravidelnou linkovou dopravu René Roubík, obchodní ředitel společnosti Ligneta, která zde zajišťuje autobusovou dopravu.

„Autobusy kvůli stavbě nabírají zpoždění. Lidé to bohužel často nechápou. Myslí si, že budeme létat,“ uvedl. Autobusy nemohou opravovaný úsek objet, aniž by vynechaly nějakou ze zastávek. „Jediné, čím nám mohou stavbaři pomoct, je co nejrychleji dokončit opravu tohoto úseku,“ dodal.

Řada motoristů se domnívá, že silnice v úseku, který nyní silničáři opravují, nebyla ve stavu vyžadujícím bezprostřední zásah. Pravda je podle Lukáše Hnízdila opačná.

„I my jsme takové názory zaznamenali. Jenomže když se zaměříte na technický stav komunikace, zjistíte, že jsou její vrstvy ve špatném stavu. Jsou tam trhliny, výtluky a podobně. Kdybychom to tak nechali přes zimu, najde se spousta lidí, kteří budou kritizovat, že jsou v silnici díry,“ vysvětlil ředitel karlovarského ŘSD.

Důvodů, proč správce silnice nechal její opravu až na sklonek roku, kdy silničářům nehraje do karet počasí, je podle Hnízdilových slov několik.

„Předně nemůžeme všechny práce v rámci kraje dělat v ideálním období od května do července. Pracujeme proto na etapy. A konkrétně u oprav u Andělské Hory jsme se snažili připravit zadávací podmínky tak, aby při rozhodování o dodavateli hrál vedle ceny roli i časový harmonogram oprav - a tím bylo omezení co možná nejkratší. To se bohužel nepodařilo prosadit. Byl to jeden ze střípků, proč se realizace stavby posunula do pozdějších měsíců,“ přiznal Hnízdil.

Pokud se silničářům podaří dodržet příslib, že práce dokončí už začátkem příštího týdne, bude to sice znamenat konec největších problémů, nikoliv ale prací jako takových.

„Budou muset dokončit ještě dodělávky, jako jsou například krajnice či dopravní značení. Ale to omezení, které je teď, by mohlo, pokud to půjde dobře, skončit k 10. listopadu,“ dodal Lukáš Hnízdil.