„K zavedení tohoto řešení nás vedla zejména vysoká výkonnost nového plnicího stroje. Oproti původní poloautomatické lince má třikrát větší kapacitu, za hodinu dokáže naplnit 1200 gastro balení o hmotnosti až deset kilogramů,“ uvedl marketingový manažer společnosti Hollandia Jan Škoda.
Pro člověka je podle něj velice fyzicky náročné stíhat tempo plnicího automatu. „Díky robotovi tak zajistíme zaměstnancům větší komfort a zároveň můžeme naplnit a zabalit asi tisíc gastro balení jogurtů denně,“ vysvětlil marketingový manažer.
Investice do paletovacího robota byla téměř šest milionů korun a její návratnost je spočítaná na šest let. Podle Škody toto řešení ušetří práci hned několika pracovníkům.
„Předchozí plnicí stroj obsluhoval jeden člověk, u výkonnějšího stroje by jich bylo potřeba hned několik. Museli by se při paletizaci střídat kvůli namáhavosti práce. Celý úsek jsme proto roboticky optimalizovali,“ doplnil Škoda.
Nový robot ve výrobním závodě v Krásném Údolí doplnil podobné řešení, které Hollandia instalovala již koncem roku 2018. Tento robotický stroj slouží ke kompletování kartonů s retail baleními jogurtů na palety.
Zatímco v minulosti tak na tomto úseku pracovali tři lidé, nyní zde působí pouze jeden zaměstnanec, který kontroluje správné šarže jogurtů či neporušenost obalů.
Dalšími třemi roboty disponuje společnost v logistickém skladu v Jažlovicích u Prahy. „Jeden vybírá podle potřeby požadované příchutě, druhý mixuje a třetí umísťuje produkty v kartonech na připravenou paletu,“ popsal práce robotů Roman Merkl, technolog společnosti Hollandia.
„Díky zavádění robotizace jsme mohli flexibilněji pracovat s lidskými zdroji, kterých je dlouhodobě nedostatek. Zaměstnanci se tak zejména ve výrobě mohli přesunout na jiné úseky, kde byli více potřeba. Zavedení robotů pro nás znamenalo kroky směrem k větší konkurenceschopnosti, kvalitě a preciznosti,“ dodal marketingový ředitel Hollandie Jan Škoda.