Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Střední školy z Karlovarského kraje lákají žáky na špičkovou techniku

  • 0
Práci s moderními přístroji - a na evropské úrovni - umožnil žákům několika středních škol v regionu končící projekt na podporu přírodovědného a technického vzdělávání.

Z evropských peněz a státního rozpočtu díky němu do kraje doputovalo více než 53 milionů korun, za které vznikly mimo jiné učebny a laboratoře. 

Jednou z nich je například unikátní robotické pracoviště na ostrovské průmyslové škole, jež slouží pro výuku programování průmyslových robotů. Po zhruba roce a čtvrt provozu s ním má vedení průmyslovky jen ty nejlepší zkušenosti. 

„Využívají jej žáci z oborů informatiky, elektrotechniky a strojírenství, kteří se díky němu učí programovat a řídit stroje. I základní školy, které k nám chodily, měly díky němu možnost seznámit se s robotikou. Mám pocit, že to i ovlivňuje rozhodování žáků v osmých a zejména v devátých třídách, když řeší, kam dál,“ popsal Libor Háček, zástupce ředitele.

Průmyslovka se snaží budoucí studenty lákat, jak nejlépe umí, a na nezájem si letos rozhodně nestěžuje. Nejvíc v kurzu jsou přitom podle Libora Háčka informační technologie, zcela zaplněnou kapacitu má i strojírenství a posledních pár míst zbývá v elektrotechnice. 

V Ostrově se však moderní novinkou nechlubí pouze průmyslovka, ale také nedaleké gymnázium. To před časem otevřelo unikátní 3D laboratoř, v níž se studenti a žáci učí pomocí tabletů, 3D videokamery a 3D projekce. 

Do projektu se zapojilo 12 středních škol a gymnázií

Podle krajského radního pro školství Edmunda Janische tím ale výčet moderních pracovišť na středních školách nekončí. Například Integrovaná střední škola Cheb má díky projektu vybavené moderními stroji a měřicími zařízeními učebny dřevozpracujících a elektrotechnických oborů.

„Dále proběhla rozsáhlá rekonstrukce dvou laboratoří Střední průmyslové školy keramické a sklářské v Karlových Varech tak, aby tyto prostory, které sloužily více jak padesát let, odpovídaly požadavkům pro výuku na současné evropské úrovni,“ uvedl Edmund Janisch.

Do projektu, který kraj spustil 1. září 2013, se zapojilo celkem 12 středních škol a gymnázií, které spolupracovaly se šedesátkou základních škol. Jejich žáci do moderně vybavených tříd docházeli na kroužky, které většinou organizovala příslušná střední škola. 

Šlo například o kroužek robotiky na ostrovské průmyslovce či přírodopisu, který pořádalo mariánskolázeňské gymnázium a obchodní akademie.