Lidé cestující ze Sokolova do německého Zwickau museli před hranicemi přesedat do náhradních autobusů.
Až tak daleko zašel konflikt, který spočívá v pojištění záložní soupravy Regiosprinter pro případ, že by musela vjet na české území jako náhrada za jiný vůz poškozený například nehodou.
Vedení Vogtlandbahn vypovědělo GW Train Regio (bývalý Viamont) ke konci roku smlouvu o spolupráci a vrátilo se k jednacímu stolu až v lednu.
"Nyní je podepsána jen krátkodobá smlouva do 31. ledna. Tento týden se s kolegy z Vogtlandbahn setkáme dvakrát a snad se pohneme dál," věří předseda představenstva GW Train Regio František Kozel.
Doufá, že už se nebude opakovat krize, během níž museli lidé v Kraslicích přesedat na autobus. Dvanáct kilometrů jeli po silnici do Zwotentalu k nejbližšímu vlaku a dál pokračovali směrem do Zwickau zase po kolejích.
"My jsme se snažili problém řešit, posílali jsme kolegům 14. prosince návrh další smlouvy, ale oni vůbec nereagovali. Nevím, co tím sledovali. Teď pracujeme na nové dohodě, která řeší i pojištění náhradního vozidla," řekl Kozel.
Podle Kozla mohlo německou firmu namíchnout, že si GW Train Regio pořídilo vlastní vozy a začalo s nimi jezdit na jiné trase mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi.
Společnost Vogtlandbahn oznámila, že jednání s českým partnerem se ubírá správným směrem. "Nejdůležitější dosud otevřené body ohledně pojištění našich vozů jsou v principu vyřízené," uvedl ředitel Vogtlandbahn Hartmut Schnorr.