"Smlouva s dodavatelem na první etapu úprav tratě je už připravena k podpisu. Čeká se jen na návrat příslušného pracovníka ze zahraničí," uvedl Pavel Tesař ze Správy železniční a dopravní cesty.
První etapa bude stát zhruba 8 milionů korun. Ta druhá a poslední vyjde příští rok na odhadovaných 17 milionů.
"Důležité je, že stát konečně k opravě přistoupil. Firma Legios ještě musí na své náklady zprovoznit vlečku, aby se na trať ze svého závodu napojila," řekla starostka Horního Slavkova Jana Vildumetzová.
Železniční správu začala oprava zajímat proto, že dvě firmy trať využijí a za přepravu nákladu po kolejích zaplatí. Legios vyrobí tisíc cisteren ročně. Z továrny ve Slavkově je chce dopravovat k zákazníkům rovnou.
Teď cisterny vozí rozebrané na náklaďácích po silnici k montáži do své fabriky v Lounech. A pak je tu společnost Sanaka Industry, která se chystá u Horního Slavkova zahájit těžbu 100 až 300 tisíc tun písku ročně.
Těžit začnou do dvou až tří let
Surovinu by nakládala do vagonů právě na Ležnici, přímo v areálu Legiosu. Těžba by podle odhadů mohla začít do dvou až tří let. Vedení města odmítá, aby přeprava zatěžovala místní silnice.
Za úspěch starostka považuje, že se železnici podařilo zachovat jako regionální trať a ne jako pouhou vlečku. Vidí to jako základ pro možnou osobní přepravu.
"Záleží na vyjednávání s krajem, jestli si osobní vlaky mezi Slavkovem a Krásným Jezem objedná. Já za to budu bojovat kvůli občanům i turistům," zdůraznila Vildumetzová.
Náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil ale neuvažuje, že by kraj dotoval osobní vlaky na trase, na níž by jezdilo jen pár cestujících.
Jana Vildumetzová však věří, že to aspoň za zkoušku u dvou tří spojů denně stojí. "Lidé mohou v Krásném Jezu přestoupit na vlaky do Mariánských Lázní a Karlových Varů."