Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po slavkovské železnici zase pojedou vlaky

  9:47aktualizováno  9:47
Během pár dní začne stát opravovat patnáct let zavřenou a zničenou slavkovskou železnici. A to její 5,5 kilometru dlouhou část z Ležnice u Horního Slavkova do Krásného Jezu. Příští rok tudy už projedou první nákladní vlaky. Místní firma Legios potřebuje trať k přepravě materiálu a vyráběných železničních cisteren.

První nákladní vlaky se po opravené dráze z Ležnice u Horního Slavkova do Krásné | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Smlouva s dodavatelem na první etapu úprav tratě je už připravena k podpisu. Čeká se jen na návrat příslušného pracovníka ze zahraničí," uvedl Pavel Tesař ze Správy železniční a dopravní cesty.

První etapa bude stát zhruba 8 milionů korun. Ta druhá a poslední vyjde příští rok na odhadovaných 17 milionů.

"Důležité je, že stát konečně k opravě přistoupil. Firma Legios ještě musí na své náklady zprovoznit vlečku, aby se na trať ze svého závodu napojila," řekla starostka Horního Slavkova Jana Vildumetzová.

Železniční správu začala oprava zajímat proto, že dvě firmy trať využijí a za přepravu nákladu po kolejích zaplatí. Legios vyrobí tisíc cisteren ročně. Z továrny ve Slavkově je chce dopravovat k zákazníkům rovnou.

Teď cisterny vozí rozebrané na náklaďácích po silnici k montáži do své fabriky v Lounech. A pak je tu společnost Sanaka Industry, která se chystá u Horního Slavkova zahájit těžbu 100 až 300 tisíc tun písku ročně.

Těžit začnou do dvou až tří let

Surovinu by nakládala do vagonů právě na Ležnici, přímo v areálu Legiosu. Těžba by podle odhadů mohla začít do dvou až tří let. Vedení města odmítá, aby přeprava zatěžovala místní silnice.

Za úspěch starostka považuje, že se železnici podařilo zachovat jako regionální trať a ne jako pouhou vlečku. Vidí to jako základ pro možnou osobní přepravu.

"Záleží na vyjednávání s krajem, jestli si osobní vlaky mezi Slavkovem a Krásným Jezem objedná. Já za to budu bojovat kvůli občanům i turistům," zdůraznila Vildumetzová.

Náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil ale neuvažuje, že by kraj dotoval osobní vlaky na trase, na níž by jezdilo jen pár cestujících.

Jana Vildumetzová však věří, že to aspoň za zkoušku u dvou tří spojů denně stojí. "Lidé mohou v Krásném Jezu přestoupit na vlaky do Mariánských Lázní a Karlových Varů."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nákladní vůz naložený uhlím skončil v Andělské Hoře v požární nádrži.
Nákladní vůz naložený uhlím spadl při otáčení do požární nádrže

V obci Andělská Hora na Karlovarsku dnes před polednem spadlo nákladní auto s uhlím do požární nádrže. Na místě zasahují hasiči i policie.  celý článek

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
Koncertní sál v Císařských lázních být nemůže, vzkázali památkáři

Karlovarští symfonici neuspěli se svým návrhem na vybudování koncertního sálu v Císařských lázních. Památkáři se totiž obávají, aby se neporušila hodnota...  celý článek

Martin Šinágl, poradce pro oběti trestných činů z karlovarské probační a...
Lidem pomáhá už to, že se můžou svěřit, říká poradce obětí trestných činů

Zatímco se o pachatele trestných činů, kteří jsou ve výkonu trestu odnětí svobody, stará tým specialistů, oběťmi se tímto způsobem nikdo nezabývá. To si myslí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.