Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříměsíční tahanice končí, stavbě lávky na horním nádraží už nic nebrání

  17:27aktualizováno  17:27
Téměř čtvrtroční zpoždění nabrala stavba nové lávky pro pěší přes modernizovaný areál horního nádraží. Firma, která bude lávku vyrábět, převzala od města 5. června kompletní staveniště a začala s přípravnými pracemi.

Stavba karlovarského horního nádraží. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Část staveniště firma převzala už loni v prosinci, zbytek jsme měli předat 21. března,“ uvedl první náměstek karlovarského primátora Čestmír Bruštík. S převzetím zbylé části ovšem podle něj společnost váhala.

Důvodem těchto průtahů byly obavy zhotovitele, že se takříkajíc nevejde při stavbě lávky do výluk ve vlakové dopravě, které mají naplánované společnosti pracující na peronizaci horního nádraží. Výluka, respektive zajištění náhradní dopravy je přitom nákladnou záležitostí.

V době dopravní špičky se může cena hodiny, kdy nejezdí vlaky, vyšplhat až na sto tisíc korun. To ovšem nechtěla dodavatelská firma riskovat. A po městu požadovala finanční jistinu pro podobné případy.

Tyto peníze jsou ovšem podle Bruštíka součástí podepsané smlouvy. Podle ní má dodavatel postavit novou lávku pro pěší za 24,8 milionu korun bez DPH. Bezbariérová lávka přes kolejiště je jedním z příspěvků města k modernizaci karlovarského železničního uzlu. Podle dodatku ke smlouvě, který odsouhlasili radní města, se termín dokončení stavby posouvá na 5. červen příštího roku.

Dalším příspěvkem města ke zkrášlení nového nádraží je řešení přednádražního prostranství. Na něm cestující najdou stejně jako doposud zastávky autobusů navazující městské hromadné dopravy, stanoviště vozů taxi i parkoviště.

Podle původního plánu se před nádraží měla přestěhovat i část původního litinového zastřešení kolejiště. Tato idea ovšem padla, střecha se bude dál klenout nad kolejemi.

Horní nádraží po dokončení náročné rekonstrukce prokoukne. Nejenže je už dnes hotová nová výpravní budova, která však zatím neslouží na sto procent, ale přibude i podchod k nástupištím.

Peronizace je součástí druhé etapy rekonstrukce nádraží. Ta by podle Tomáše Drmoly, náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro správu majetku, měla skončit až počátkem roku 2019.

Do té doby rovněž zmizí poslední připomínka provizorní nádražní budovy z roku 1946. Veškeré technologie se totiž přestěhují do nové výpravní budovy.




Nejčtenější

Karlovy Vary slaví návrat do extraligy, Kladno ztratilo šanci na postup

Hráči Karlových Varů slaví návrat do extraligy.

Baráž o hokejovou extraligu se přiblížila svému rozuzlení předposledním 11. kolem. Vedoucí Karlovy Vary získaly...

Nepředjížděl, vyhýbal se, brání dopravce natočený manévr řidiče kamionu

Řidič prý nepředjížděl, chtěl zabránit srážce s dalším kamionem

Autodopravce brání manévr řidiče kamionu, kterého na Chebsku natočila kamera v protijedoucím autě řidičky, a záznam se...



Postupová matematika. Kdo má v baráži jaké šance na extraligu?

Litvínovští hokejisté se radují z gólu proti Jihlavě.

Dvě kola před koncem hokejové baráže jsou jisté dvě věci: 1. Karlovým Varům stačí k návratu do extraligy získat jediný...

Litvínov se udržel mezi elitou, Jihlava se po roce vrací do první ligy

Litvínovský Jakub Černý (vlevo) se raduje z gólu do sítě Kladna.

Závěrečné 12. kolo baráže určilo druhého účastníka hokejové extraligy pro příští sezonu. Litvínov porazil Kladno...

V Karlových Varech chybí generální sponzor. Extraliga se ale hrát bude

Hráči Karlových Varů slaví návrat do extraligy.

S postupem do nejvyšší české hokejové ligy stojí před karlovarským klubem HC Energie vedle sportovních výzev i ty...

Další z rubriky

Středověká důlní díla zahajují sezonu. Některá chtějí na seznam UNESCO

Prostorná těžební jáma dolu Mauritius, kterou končí štola Kryštof.

Během podzimu a zimy byla zimovištěm mnoha druhů netopýrů, během jara a léta turistickou atrakcí. Takové využití mají...

Do Vřesové už vlaky přivezly prvních 200 tun ropných kalů z Ostravy

Ve Vřesové na Sokolovsku se budou likvidovat kaly z Ostravska.

První várka ropných kalů z ostravských lagun už dorazila do plynárny ve Vřesové na Sokolovsku. Po zkušebním provozu by...

Doubský most je zavřený, začala největší dopravní uzavírka ve Varech

Začala několikrát odložená uzavírka Doubského mostu v Karlových Varech.

Několikrát odložená uzavírka Doubského mostu začala v Karlových Varech. Spojuje plzeňskou výpadovku se západní částí...

Najdete na iDNES.cz