Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba nádraží v Chebu nabírá zpoždění, firma chce nový konkurz

  12:41aktualizováno  12:41
Už v červenci mělo začít budování nového autobusového nádraží v Chebu. Nezačalo. Jedna z firem si totiž stěžovala na výběrové řízení a to se kvůli tomu bude opakovat. Je možné, že si cestující budou muset na začátek stavby počkat až do příštího roku.

Vizualizace nového dopravního terminálu v Chebu. | foto: Město Cheb

Začátek stavby se zpozdil po zásahu antimonopolního úřadu. Teď hrozí, že začátek úprav se letos už nestihne. Stavba měla podle původního plánu trvat zhruba rok. Představa, že už příští léto povede cesta z vlaku k autobusu pod střechu, je ohrožena.

"Proti výsledku výběrového řízení na zhotovitele se odvolala jedna z firem, která nebyla účastníkem řízení. Rada kraje nakonec námitce vyhověla a výběrové řízení se bude opakovat," potvrdila včera mluvčí krajského úřadu Jana Pavlíková.

Moderní dopravní terminál za 117 milionů korun má vzniknout na místě nevyhovujícího autobusového nádraží z roku 1966. Výrazně zlepší komfort pro cestující, kteří jezdí autobusy nejen do přilehlých měst a obcí, ale i do Prahy, Plzně či Karlových Varů. Kromě zastřešení cest mezi železniční stanicí a autobusovým nádražím by měly být propojeny i informační systémy.

"Během výstavby budou stanoviště autobusů přesunuta do prostoru sousedního parkoviště před vlakovým nádražím a částečně i do ulice Žižkova," uvedl chebský místostarosta Vladimír Hartmann.

Systém bude náročnější, ale ušetří se místo

Charakteristickým znakem nového terminálu bude centrální budova ve tvaru šestiúhelníku. Vedle dispečinku a zázemí pro zaměstnance v ní bude také informační centrum pro cestující. Jednotlivá stanoviště autobusů budou rozmístěna kolem šestiúhelníku.

Po dokončení terminálu už autobusy nebudou odjíždět z předem určených zastávek, vše bude fungovat podobně jako na klasickém nádraží. Lidé se o tom, kde ten jejich spoj stojí, dozvědí z informačního systému. "Bude to sice náročnější pro dispečery, řidiče i cestující, ušetří se ale místo," vysvětlil už dříve ředitel dopravní společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan.

Současně se stavbou terminálu se počítá také s rekonstrukcí Žižkovy ulice, včetně křižovatky s Dukelskou ulicí. Kvůli zpoždění stavby však město rekonstrukce přilehlých ulic odloží.

Větší štěstí mají lidé v Sokolově, kde je nový terminál už hotový, úspěšně prošel zkušebním provozem a od 1. září je plně v provozu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nákladní vůz naložený uhlím skončil v Andělské Hoře v požární nádrži.
Nákladní vůz naložený uhlím spadl při otáčení do požární nádrže

V obci Andělská Hora na Karlovarsku dnes před polednem spadlo nákladní auto s uhlím do požární nádrže. Na místě zasahují hasiči i policie.  celý článek

Reprodukce stránky Žlutického kancionálu, jehož originál je uložen v Památníku...
Vzácný Žlutický kancionál se vrátí do města jako listovací kopie

Listovací kopii rukopisného utrakvistického zpěvníku z roku 1558 chce pořídit do města vedení Žlutic. Originál nazývaný Žlutický kancionál je uložený v...  celý článek

Padělky zboží světoznámých značek na tržnici ve Svatém Kříži na Chebsku.
Trhovci u hranic prodávali falešného Korse, Pradu či Vuittona

Padělky za téměř čtyři miliony korun zabavili celníci při kontrole tržnice Asia Dragon Bazar ve Svatém Kříži na Chebsku, nedaleko hranic s Německem. Trhovci...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Disponent logistiky

Grafton Recruitment Praha
Karlovarský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.