Nová odbavovací hala karlovarského horního vlakového nádraží nebude hotová ani...

Nová odbavovací hala karlovarského horního vlakového nádraží nebude hotová ani v říjnu. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Stavba nové karlovarské nádražní budovy nabírá další zpoždění

  • 3
Nepříjemnou finanční dohru může mít pro společnost Skanska další oddálení termínu dokončení nové nádražní budovy v Karlových Varech. Hotovo přitom mělo být původně už v květnu, pak se termín posunul na říjen. Už dnes je ale jisté, že společnost nestihne stavbu dokončit včas.

Cestujícím na horním nádraží tak hrozí už druhá zima v provizorních podmínkách. Jak velké zpoždění stavba nabere, si zatím nikdo netroufá odhadnout. Je to přitom už druhý odklad termínu dokončení stavby. Podle úplně původního záměru měla být stavba hotová už v květnu letošního roku.

Horní nádraží

  • Nová výpravní budova karlovarského nádraží nahradí provizorium, které v lázeňské metropoli fungovalo 70 let.
  • Realizace stavby podle návrhu architekta Petra Franty vyjde přibližně na 96 milionů korun.
  • Část peněz SŽDC získá z evropského operačního programu doprava, další prostředky na modernizaci poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„O termínu dokončení jednáme se zástupci investora a generálního projektanta. Více budeme vědět po nejbližším kontrolním dnu,“ uvedl Ondřej Svatoň, mluvčí společnosti Skanska, která halu staví.

V obdobném duchu se vyjádřil i Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem projektu. „Příští týden se na stavbě uskuteční kontrolní den, na němž by měla padnout rozhodnutí o novém termínu ukončení stavby,“ konstatoval Illiaš.

Naznačil rovněž, že pro společnost Skanska může mít zdržení stavby nepříjemnou finanční dohru. V rámci kontrolního dne se totiž podle Illiaše bude jednat i o možné penalizaci zhotovitele.

Co je příčinou aktuálního prodlení, ani jeden z mluvčích neřekl.

Se zpožděním stavby se do skluzu dostanou i další práce

Nepříjemné zdržení před finišem stavby není jedinou komplikací, kterou musel v uplynulém roce a půl investor se zhotovitelem řešit. První, byť krátkou pauzu si stavbaři dali ještě před demolicí provizorního nádraží.

Magistrát tehdy požádal, zda by demoliční práce nemohly počkat až po filmovém festivalu. Druhá komplikace, která zapříčinila pětiměsíční posun termínu dokončení stavby, vyšla najevo po demolici. Tehdy zhotovitel zjistil, že podloží na staveništi je komplikovanější, než se původně předpokládalo. Celý projekt založení nové budovy tak museli stavbaři přepracovat.

Se zpožděním stavby se do skluzu dostanou i další práce, které přímo navazují na stavbu výpravní budovy. Ty se dotknou i města Karlovy Vary, jehož podíl na nové železniční stanici spočívá ve vybudování nové lávky na sídliště Růžový Vrch.

„Každý průtah je samozřejmě nepříjemný. Ale u horního nádraží trvalo tolik let, než jeho stavba vůbec začala, že jsme především rádi, že práce vůbec začaly,“ konstatoval Jan Kopál, mluvčí karlovarského magistrátu.

Podle náměstka primátora Čestmíra Bruštíka další odklad dokončení stavby zásadní problém není.

„V pondělí otevíráme obálky s nabídkami zájemců o stavbu lávky, v úterý bude jasno, kdo ji udělá. Případný posun termínu nemusí nutně znamenat komplikaci. Firma si lávku postaví na zemi, pak ji jeřábem usadí nad kolejiště. A je jedno, kdy to bude,“ konstatoval náměstek.