Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba nového vlakového nádraží v Karlových Varech nabírá zpoždění

  8:38aktualizováno  8:38
Správa železniční dopravní cesty, která bude stavět novou odbavovací halu karlovarského horního nádraží, avizovala, že se stavbou začne na přelomu února a března. Zatím se ovšem nic neděje. Správa ale ujišťuje, že s pracemi začne ještě v březnu.

Vizualizace nové podoby Horního nádraží v Karlových Varech. | foto: České dráhy

„Všechny mohu stoprocentně ujistit, že projekt běží podle plánu, a jeho uložení k ledu tak nepřipadá v úvahu,“ ubezpečil Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC.

Investor v únoru otevíral obálky s nabídkami a vyhodnocoval výběrové řízení na zhotovitele. „Vysoutěžená cena je zhruba 75 milionů korun,“ konstatoval Ptačinský. Stavební práce, tedy předání stavby zhotoviteli, návoz materiálu a zahájení vlastních prací je podle jeho slov naplánované ještě na březen.

Fotogalerie

„S každou zakázkou tohoto rozsahu je bohužel spojena i značná papírová část, kterou nelze opomenout. Stejně tak je to s povinnými správními a odvolacími lhůtami,“ vysvětlil prodlení se zahájením výstavby mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Nová prosklená výpravní budova vychází z projektu architekta Petra Franty z roku 2010. „Navrhovaná stavba bude překonávat svažitý terén. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě střechy a symetricky budovu rozděluje,“ popsal novou podobu nádraží Ptačinský.

Komplikace spojené s výstavbou nové nádražní budovy se podle mluvčího neprojeví na samotném provozu vlaků v Karlových Varech. Cestující se pak rovněž nemusejí obávat toho, že by si neměli kde koupit jízdenky. „Výluky v provozu nepředpokládáme,“ konstatoval Ptačinský.

„Pro cestující budou k dispozici kasy v části stávající budovy, kterou čeká demolice jako poslední,“ doplnil jej Vladimír Omelka, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Karlových Varech. Jeho zaměstnanci se na dobu rekonstrukce přestěhovali z horního nádraží na dolní.

Stavba nové budovy horního nádraží skončí ještě v letošním roce. Do roku 2017 pak přijde na řadu další etapa, kolejiště.

Současná podoba železniční stanice je provizoriem, které v Karlových Varech vzniklo po spojeneckém bombardování města. O novou podobu nádraží se v roce 2003 pokoušela italská společnost Grandi Stazioni. Její plány ovšem zůstaly pouze na papíře.

Na svém kontě má ale společnost obnovu nádraží v Mariánských Lázních a v Praze. Její karlovarský projekt, jehož autorem byl architekt Petr Kotas, předpokládal rekonstrukci stávajících budov a přístavbu jednoho podlaží, které by umožnilo bezbariérový přístup do komplexu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
Koncertní sál v Císařských lázních být nemůže, vzkázali památkáři

Karlovarští symfonici neuspěli se svým návrhem na vybudování koncertního sálu v Císařských lázních. Památkáři se totiž obávají, aby se neporušila hodnota...  celý článek

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Násilí (ilustrační foto)
Žena měsíce týrala partnera, spal na chodbě a musel plnit rozkazy

Dlouhé měsíce týrání snášel od své partnerky muž na Sokolovsku. Musel plnit její rozkazy, když neposlechl, zbila ho. Žena mu také brala důchod, nutila krást v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.