Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři znovu opravují novou silnici R6 u Kynšperka. Už podruhé

  18:10aktualizováno  18:10
Na reklamním poutači firma Eurovia CS hrdě hlásí, že před dvěma lety dostavěla rychlostní silnici R6 mezi Kynšperkem a Tisovou. Jenže její bagry teď hned za touto cedulí novou silnici opět rozbíjejí a rozebírají. Kvůli nahrbenému asfaltu.

Dva roky stará rychlostní silnice mezi Kynšperkem a Tisovou se znovu vyboulila. Společnost Eurovia nyní začala v rámci reklamace komunikaci na třech místech opravovat. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Zvláštní je, že se čtyřproudovka vyboulila před třemi mosty na místech, která firma rozebrala a vyasfaltovala v rámci reklamace už v roce 2011. "Některé úseky se po loňské opravě ustálily, tyto tři ne. Nerovnost už byla za hranicí únosnosti," vysvětlil Lukáš Hnízdil, pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech.

Fotogalerie

Vady se projevují v nájezdech na mostní konstrukci. Eurovia CS použila na okrajích mostů zásypy z materiálu, který má jiné vlastnosti, než měl mít. Nyní bobtná a vytváří hrby.

"Nerovnosti vznikly kvůli pohybu v konstrukční vrstvě předmostí," uvedla Petra Kučerová z Eurovie CS. Firma provede opravy na vlastní náklady v rámci reklamačního řízení.

Vady na R6

- v květnu 2011 Eurovia měsíc opravovala boule v asfaltu před mosty v úseku Kynšperk - Tisová 

- na třech místech se nerovnosti objevily znovu. Opravy potrvají do 29. září

- dopravní omezení - provoz je na dvou místech o celkové délce 5 kilometrů sveden ze čtyř do dvou pruhů. Jezdí se tu 80 a 60 km/h

- příčinou vad je to, že použitý zásypový materiál má jiné vlastnosti, než stavbaři čekali

- 7,5 kilometru dlouhý úsek R6 byl dokončen v létě 2010 a stál 2,2 miliardy korun bez DPH

Až do konce září je kvůli rekonstrukci sveden provoz v každém směru jen do jednoho pruhu, aby zůstala polovina R6 volná pro stavbaře.

Řidiči tu smí jezdit jen osmdesát nebo šedesát kilometrů za hodinu. Dvě omezení na trase Sokolov - Kynšperk jsou dlouhá celkem 5 kilometrů.

"Odfláknutá práce. Léta jezdím po Evropě, ale nikde jsem neviděl, aby se nová dálnice musela opravovat," diví se profesionální řidič Ladislav Sunkovský.

Šoféry zlobí, že i za tuto trasu vybírá stát od dubna letošního roku dálniční poplatek. Roční známka stojí 1 500 korun. Eurovia při opravě provede geologický průzkum a odebere vzorky, aby zjistila, proč vlastně nerovnosti vznikají.

Sondování se zúčastní geotechnici a dozor z Ředitelství silnic a dálnic. Záruční doba tohoto úseku se prodlouží o jeden rok. Není totiž jasné, jestli v pořadí už druhá rekonstrukce pomůže.

"Když se vada objeví znovu, bude nutné přistoupit k rozsáhlejší opravě," upozornil pověřený šéf ŘSD v Karlových Varech. Úsek mezi Kynšperkem a Tisovou je dlouhý 7,5 kilometru a jeho vybudování stálo 2,2 miliardy korun bez daně.

Chyb na nové R6 mezi Karlovými Vary a Chebem je ale více. Například mírné zvlnění asfaltu poblíž Jenišova. I tady byla zhotovitelem firma Eurovia. Reklamaci přijala a s Ředitelstvím silnic a dálnic se domluvila, že bude stačit, když vlny opraví příští rok na jaře. Nerovnost nemá vliv na bezpečnost a komfort jízdy.

Dále je tu popraskaný asfalt a hrby na rozšířeném mostě u Transmotelu poblíž Sokolova. Podle Ředitelství silnic a dálnic za to mohou vady v izolaci. Tu Metrostav dělal v zimních měsících a zřejmě nepomohlo ani to, že k pokládání izolace používal vytápěný stan. "Praskliny opravíme, aniž bychom museli asfalt rozebírat," řekl František Polák z Metrostavu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Seniorka nad lupičem vybojovala kabelku, tak alespoň vykradl auto

Jednasedmdesátiletá žena překvapila mladého lupiče, který jí chtěl na ulici v Chebu za bílého dne ukrást kabelku. Svírala ji tak pevně, že se lapka lekl a...  celý článek

Františkovy Lázně.
Investor plánuje ve Františkových Lázních špičkovou rehabilitační kliniku

Město Františkovy Lázně má naději, že se o něm v dohledné době začne mluvit v evropských souvislostech. Měla by tam vyrůst špičková rehabilitační klinika s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.