Zvláštní je, že se čtyřproudovka vyboulila před třemi mosty na místech, která firma rozebrala a vyasfaltovala v rámci reklamace už v roce 2011. "Některé úseky se po loňské opravě ustálily, tyto tři ne. Nerovnost už byla za hranicí únosnosti," vysvětlil Lukáš Hnízdil, pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech.
Vady se projevují v nájezdech na mostní konstrukci. Eurovia CS použila na okrajích mostů zásypy z materiálu, který má jiné vlastnosti, než měl mít. Nyní bobtná a vytváří hrby.
"Nerovnosti vznikly kvůli pohybu v konstrukční vrstvě předmostí," uvedla Petra Kučerová z Eurovie CS. Firma provede opravy na vlastní náklady v rámci reklamačního řízení.
Vady na R6- v květnu 2011 Eurovia měsíc opravovala boule v asfaltu před mosty v úseku Kynšperk - Tisová - na třech místech se nerovnosti objevily znovu. Opravy potrvají do 29. září - dopravní omezení - provoz je na dvou místech o celkové délce 5 kilometrů sveden ze čtyř do dvou pruhů. Jezdí se tu 80 a 60 km/h - příčinou vad je to, že použitý zásypový materiál má jiné vlastnosti, než stavbaři čekali - 7,5 kilometru dlouhý úsek R6 byl dokončen v létě 2010 a stál 2,2 miliardy korun bez DPH |
Až do konce září je kvůli rekonstrukci sveden provoz v každém směru jen do jednoho pruhu, aby zůstala polovina R6 volná pro stavbaře.
Řidiči tu smí jezdit jen osmdesát nebo šedesát kilometrů za hodinu. Dvě omezení na trase Sokolov - Kynšperk jsou dlouhá celkem 5 kilometrů.
"Odfláknutá práce. Léta jezdím po Evropě, ale nikde jsem neviděl, aby se nová dálnice musela opravovat," diví se profesionální řidič Ladislav Sunkovský.
Šoféry zlobí, že i za tuto trasu vybírá stát od dubna letošního roku dálniční poplatek. Roční známka stojí 1 500 korun. Eurovia při opravě provede geologický průzkum a odebere vzorky, aby zjistila, proč vlastně nerovnosti vznikají.
Sondování se zúčastní geotechnici a dozor z Ředitelství silnic a dálnic. Záruční doba tohoto úseku se prodlouží o jeden rok. Není totiž jasné, jestli v pořadí už druhá rekonstrukce pomůže.
"Když se vada objeví znovu, bude nutné přistoupit k rozsáhlejší opravě," upozornil pověřený šéf ŘSD v Karlových Varech. Úsek mezi Kynšperkem a Tisovou je dlouhý 7,5 kilometru a jeho vybudování stálo 2,2 miliardy korun bez daně.
Chyb na nové R6 mezi Karlovými Vary a Chebem je ale více. Například mírné zvlnění asfaltu poblíž Jenišova. I tady byla zhotovitelem firma Eurovia. Reklamaci přijala a s Ředitelstvím silnic a dálnic se domluvila, že bude stačit, když vlny opraví příští rok na jaře. Nerovnost nemá vliv na bezpečnost a komfort jízdy.
Dále je tu popraskaný asfalt a hrby na rozšířeném mostě u Transmotelu poblíž Sokolova. Podle Ředitelství silnic a dálnic za to mohou vady v izolaci. Tu Metrostav dělal v zimních měsících a zřejmě nepomohlo ani to, že k pokládání izolace používal vytápěný stan. "Praskliny opravíme, aniž bychom museli asfalt rozebírat," řekl František Polák z Metrostavu.