Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Taxislužba čelí kritice kvůli pokutě za ušpiněná sedadla i jízdu v kufru

  • 2
V Karlových Varech se množí stížnosti na chování jedné ze soukromých taxislužeb. Cestující poukazují na neprávem udělované pokuty i porušování přepravních podmínek. Firma se nařčení brání.

Dobré vzpomínky na poslední svezení s karlovarskou taxislužbou SPO KV nemá Dana T., která se s prosbou o pomoc obrátila na redakci MF DNES. (Kvůli možným potížím si stěžovatelka nepřeje zveřejnit celé jméno, které redakce zná.)

Podle jejího tvrzení ji řidič donutil zaplatit pokutu dva tisíce korun za znečištění interiéru. Důvod k tomu prý neměl.

„Hodně pršelo a nastoupila jsem mokrá. Pomohl tomu i můj pád do kaluže. Taxikářovi to nevadilo. Cestou si to ale rozmyslel. Vysadil mě zhruba po 800 metrech. Donutil mě vybrat si v bankomatu dva tisíce korun a dát mu je za znečištění sedaček. Účtenku nebo alespoň fakturu, kde je to napsáno, mi nedal a odjel,“ uvedla žena.

Přiznává, že nebyla zcela střízlivá, ale opilá také ne. Což potvrdili i její přátelé, kteří ji k taxíku doprovázeli.

Taxa za ušpinění vozidla je podle firmy právě dva tisíce korun. „Většinou jde o ušpinění sedadel, když lidé moc pijí. Standardně se provede fotodokumentace a pak se vystaví účtenka,“ popsal skrze svého právníka Ronalda Němce majitel firmy Roman Otta.

Oba naznačili, že o inkriminované situaci vědí. A vypadá to, že pokutovaná cestující se dočká vrácení svých peněz.

„Teď máme velice zajímavou kauzu, kdy žena, pravděpodobně opilá, nastoupila do vozu silně ušpiněná a mokrá. Automobil jsme pak museli několik hodin sušit a čistit. Pokutu zaplatila, ale zvažujeme, že jí peníze vrátíme, protože náš řidič neprovedl řádnou fotodokumentaci a my vždy ctíme zákazníka. Je to náš pán,“ přetlumočil Němec.

Zákazník nastoupil do kufru, řidič to zjistil až za jízdy

Stížnosti na tuto firmu přistály i na stole magistrátu krajského města. Většinou se ale ukázaly jako neopodstatněné.

„Stížnosti jsme dostávali od začátku činnosti téhle společnosti, včetně anonymních a nebo v jednom případě „podepsaných“ už zemřelou osobou nebo lidmi, kteří pak prohlásili, že o takové stížnosti nic neví,“ uvedl mluvčí magistrátu Jan Kopál.

Jeden z řidičů uvedené společnosti předloni dostal pokutu za to, že řídil vozidlo taxislužby ještě před složením zkoušky z místopisu.

„Pokutu zaplatil a zkoušku složil. Jinak ze strany společnosti samotné jsme žádné porušení předpisů nezjistili a společnost nesankcionovali,“ dodal mluvčí magistrátu.

Firmě se dostalo publicity během letošního mezinárodního filmového festivalu, kdy chodec natočil video, jak je jeden z cestujících přepravován v kufru.

„Záznam jsme pochopitelně viděli. Máme ho na našem Facebooku. Jako promo video, že takto se taxíkem opravdu nejezdí. Jde o událost z filmového festivalu, kdy opilí lidé dali opilého kamaráda do kufru. Řidič se rozjel, protože u zavírání kufru nebyl. Následně, když po přibližně padesáti metrech uslyšel rány z kufru, zastavil a zákazníka z kufru vyhnal,“ potvrdil událost majitel firmy.

Vézt někoho v kufru je přitom nedodržení obecných povinností řidiče. „Možná sankce je pokuta 1500 - 2500 korun, bez odebrání bodů nebo průkazu řidiče taxislužby,“ vysvětlil možný postih mluvčí karlovarského magistrátu.

Majitel firmy vysvětlil i fakt, že na sociálních stránkách společnosti lidé poukazují na bezohledný jízdní styl firemních řidičů a časté havárie. „Máme 13 automobilů, tedy vícenásobně než konkurenti. Důležité je, že jsme však nikdy nezranili žádného zákazníka ani jinou osobu. Za poslední rok jsme měli pět větších ťukanců, většinou střet se zvířenou,“ vysvětlil přes svého právníka Ronalda Němce majitel firmy Roman Otta.

Podle jeho slov se ve firmě často konají pohovory a přezkušování řidičů. „Pokud má řidič více přestupků za sebou, končí. Vyšší nehodovost je u nás daná tím, že nás lidé v Karlových Varech milují, rádi s námi jezdí a my tedy jezdíme hodně,“ uvedl důvod častých kolizí majitel firmy.