Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem.

Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Na stodesítku mezi Vary a Ostrovem si řidiči ještě nějaký čas počkají

  • 9
Už letos měli motoristé mezi Karlovými Vary a Ostrovem jezdit zvýšenou rychlostí 110 kilometrů v hodině. Zatím to ale vypadá, že si na ni budou muset počkat minimálně do příštího roku. Proti jsou podle náměstka hejtmana Jakuba Pánika dopravní policisté.

„S Ředitelstvím silnic a dálnic jsme za jedno v tom, že by se s minimálními úpravami mohla rychlost zvýšit už dnes. Ale policie už tento názor nesdílí,“ konstatoval Pánik.

Je to kvůli několika kritickým místům tohoto úseku, kde připojovací či odbočovací pruhy nesplňují náležitosti nutné pro zvýšení rychlosti. Taková jsou mezi Ostrovem a Karlovými Vary tři, u obou čerpacích stanic a u odbočky na Bor.

„U čerpací stanice ve směru na Ostrov velké problémy nejsou. U Ostrova to tak jednoduché nebude. Problém je v tom, že v těsném sousedství čerpací stanice je penzion. A pokud bychom chtěli rozšířit odbočovací pruh, museli bychom vstoupit do jednání s jeho majitelem,“ konstatoval Jiří Baloun, vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karlovy Vary.

Řešení těchto dvou kritických bodů je ovšem zatím ve fázi studie. „A v té takové detaily neřešíme. Přijdou na řadu při pozdějších krocích,“ naznačil Baloun.

V případě odbočky u Boru je ŘSD o notný kus dál. Situaci zde začali řešit ještě v době, kdy se o možném zvýšení rychlosti ještě nemluvilo.

Projektová dokumentace má být do konce listopadu

„Jsme ve fázi územního rozhodnutí a je zadána projektová dokumentace. Do konce roku nás čeká ještě takzvaná malá EIA. Jakmile se všechny tyto kroky podaří dotáhnout do konce, přijde na řadu dokumentace pro stavební povolení,“ popsal vývoj Baloun.

Kdy ovšem stavební úpravy začnou, nedokáže říct. „To jsou věci, které se nedají vyřešit ze dne na den. Vše ale běží tak jak má,“ doplnil vedoucí provozního úseku.

V současné době se všechny zainteresované strany snaží vyřešit otázku, jak zvýšit v tomto úseku rychlost za současného stavu.

„Bez omezení rychlosti v kritických místech by se to určitě neobešlo. Rozhodnutí ovšem není na nás,“ dodal Baloun.

Do konce listopadu má ŘSD předložit projektovou dokumentaci pro přeznačení silnice mezi Karlovými Vary a Ostrovem na silnici pro motorová vozidla. Teprve na jejím základě padne konečné rozhodnutí.

„Jednání o tom běží dál. Vymýšlí se ale kolem toho tolik věcí, že je možné, že do konce roku sto desítka schválená nebude,“ řekl Jakub Pánik.