Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karlovy Vary jsou samá překážka, ukázala studie. Radní to chtějí změnit

  8:04aktualizováno  8:04
Jsou Karlovy Vary bezbariérové? Spíše bariérové. To zjistili radní, kteří si nechali zpracovat takzvaný generel bezbariérových tras a dopravy. Studie ukázala trasy mezi úřady a dalšími karlovarskými institucemi, které nejsou kvůli bariérám k hendikepovaným lidem, ale ani matkám s kočárky, zrovna přívětivé.

Z generelu vyplývá, že nedostatků a překážek pro tělesně postižené je v Karlových Varech mnoho a dokument navrhuje stovky úprav. (Ilustrační snímek) | foto: Radek Kalhous, MAFRA

"Studie doporučuje úpravy tras. Je to prvotní doklad, na jehož základě v budoucnu vybereme ty, které považujeme za podstatné, a projektově je zapracujeme do plánů na úpravy silnic, chodníků a veřejných prostor," vysvětlil primátorův náměstek Jaroslav Růžička.

Z generelu vyplývá, že nedostatků je v Karlových Varech mnoho a dokument navrhuje stovky úprav. Týkají se třeba přechodů pro chodce, snížení obrubníků nebo vchodů do důležitých budov ve městě. Radní chtějí při odstraňování bariér zkusit program, který vypsalo ministerstvo práce a sociálních věcí a v budoucnu je požádat o dotace. Bez generelu by však město neuspělo.

"Městské objekty jsou ve většině případu bezbariérové. Naposledy jsme upravovali budovu magistrátu u spořitelny, kde vznikl nový nájezd pro vozíčkáře. Horší je to v případě škol, zejména těch starších, kde stále bariéry jsou," uvedl náměstek.

Radní díky generelu mohou vytipovat i trasy, které lidi přivádí na úřady, a na každé z nich mají vyznačenou bariéru a řešení, jak ji odstranit. V ulicích, které už mají rekonstrukci za sebou, sice už překážky nejsou, ovšem u dalších je to horší.

Tělesně postižení jsou nadšeni

Studii už viděli i členové svazu tělesně postižených a podle Jaroslava Růžičky ji přijali s nadšením. S generelem nyní už musí počítat všechny městské instituce, které se budou chtít pustit do rekonstrukcí v Karlových Varech.

Podle mluvčí karlovarské radnice Heleny Kyselé by odstranění všech městských bariér, a to i na zastávkách MHD, stálo kolem 81 milionů korun. Z toho zastávky MHD by spolykaly 6,63 milionu.

"Jedná se skutečně o hrubý a orientační odhad. Je třeba podotknout, že ne vždy by investorem všech úprav mělo být město. Dokument má být vodítkem rovněž pro ostatní, kteří vlastní objekty na uvedených trasách," uvedla.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prostorná těžební jáma dolu Mauritius, kterou končí štola Kryštof.
Zájem o podzemí roste, návštěvníky letos lákala středověká důlní díla

Nejen kasteláni hradů a zámků jsou letos spokojení. Návštěvníky lákaly také doly v Krušných horách a Slavkovském lese, které se již loučí se sezonou. Zájemci...  celý článek

Cristina Contini (vpravo), budoucí zdravotní sestra (žákyně 4.ročníku) zkouší...
Zdravotní sestry nemusí složitě dojíždět, začaly studovat ve Varech

Více než dvacítka zdravotnic z jednapadesáti přihlášených zájemců začala v Karlových Varech studovat na pobočce Fakulty zdravotnických studií ZČU v Plzni...  celý článek

(ilustrační snímek)
V Chebu sčítali bezdomovce. Není jich méně, jen se přesunuli jinam

V Chebu a okolí žijí asi dvě stovky lidí bez domova. Je to přibližně stejně jako v předcházejících letech, a to i přes skutečnost, že ve městě zmizela většina...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Procesní inženýr / technolog

Grafton Recruitment Praha
Karlovarský kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.