„O dalších studiích jednala jak komise architektury a památkové péče, tak strategický výbor. Komise jejich zpracování nechce a žádá usnesením zastavit všechny práce. Strategický výbor ty studie také nechce zpracovat. Paradoxně ale proto, že je přesvědčený o tom, že stávající studie je vhodná a je nejlepším řešením,“ uvedl primátor Petr Kulhánek.
Podle člena komise architektury a památkové péče Michala Odvodyho by mělo město postupovat logicky od celku k detailu. Tedy vyhodnotit řadu podkladů a získat informace, kam se lidé ve městě dopravují i jaké jsou hlavní dopravní problémy a podobně.
„Komise doporučila nejprve navrhnout koncepci dopravy, včetně zrychlení a zatraktivnění MHD, i opatření na odstranění dopravních problémů,“ uvedl.
V koncepci dopravy musí být zohledněný urbanismus, architektura, ochrana životního prostředí a pramenů. Potom má podle komise smysl připravovat konkrétní dopravní terminál.
Michal Odvody poukazuje i na to, že zadání chce po alternativních studiích věci, které ta stávající nemá – například hospodárnost, návrh postupu výstavby a dodržení norem. „Přes tyto zásadní nedostatky město se studií Hangáru i nadále počítá, a dokonce se bude za další honorář upravovat a doplňovat,“ podotkl.
Studie Hangáru stála 900 tisíc korun a radní počítají s tím, že cena dalších dvou bude zhruba stejná. Oslovit kvůli ní chtějí architektonické kanceláře, což v případě první studie neudělali.
Podle mluvčí ministerstva zdravotnictví Štěpánky Čechové město zatím nepodalo žádost, aby se ministerstvo, pod které Český inspektorát lázní a zřídel spadá, ke stavbě terminálu ve Varšavské a Horově vyjádřilo.
Karlovy Vary čekají, jak dopadne námitka kvůli změně územního plánu. Ta souvisí právě s terminálem v centru. Námitku řeší krajský úřad.