Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tradiční trolejbusy by mohly v Mariánských Lázních nahradit elektrobusy

  9:31aktualizováno  9:31
V Mariánských Lázních budou muset brzy investovat do obnovy trolejového vedení desítky milionů korun. I proto vedení města uvažuje o koupi elektrobusů, které by mohly nahradit tradiční trolejbusy. Lidé si ho mohou vyzkoušet v úterý při zkušebních jízdách.

Takový elektrobus SOR by mohl v budoucnu jezdit i v Mariánských Lázních. | foto: Archiv MF DNES

"Provozní náklady elektrobusu jsou výrazně nižší. Ale po nějakém čase je potřeba počítat s tím, že se elektrické články budou muset vyměnit. A s tím si dopravce bude muset ve svých finančních plánech poradit," uvedl ředitel společnosti Městská doprava Mariánské Lázně Jiří Klusoň.

Trolejbusy jezdí v Mariánských Lázních už od 50. let minulého století kdy
Trolejbusy vozí lidi v Mariánských Lázních téměř šest desetiletí, jezdí i do

Mluvit o možném termínu nákupu elektrobusů je ale podle něho ještě hodně předčasné.

Přesto by elektrobusy mohly být podle místostarosty Mariánských Lázních Petra Horkého možnou variantou řešení veřejné dopravy ve městě. "Obávám se ale, že ještě nenastala doba na jejich nákup," připustil místostarosta.

Elektrobus SOR

V městském provozu by měly mít elektrobusy SOR dojezd asi 140 kilometrů.

Nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5 uveze více než osm desítek cestujících, vozidlo pohání vodou chlazený elektromotor o jmenovitém výkonu 120 kW.

Podle výrobce elektrobusů, společnosti SOR Libchavy, trvá nabití trakčních baterií při takzvaném, pomalém nabíjení asi osm hodin, při rychlonabíjení proudem až 250 ampér lze dobu zkrátit až na jednu hodinu.

"Elektrobusy jsou určitě ekologické, ale problém je zatím hlavně v pořizovací ceně. Nevyrábějí se totiž sériově," doplnil jednatel společnosti Městská doprava Mariánské Lázně Zdeněk Suchan s tím, že dosud nejsou žádné zkušenosti ani se servisem.

Trolejbusy k Mariánským Lázním neodmyslitelně patří téměř šest desetiletý, kdy na začátku 50. let minulého století nahradily tramvajové linky.

Mariánské Lázně jsou jediným městem v Karlovarském kraji, kde kromě autobusů slouží cestujícím trolejbusy. Cestující je mohou využívat i při cestách do sousední Velké Hleďsebe.

Jízdu ve voze poháněném elektrickým proudem si mohou obyvatelé Mariánských Lázních vyzkoušet v úterý na lince číslo tři ze sídliště Úšovice až na kolonádu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi...
Cheb zboří lávku, nová je v nedohlednu. Lidé budou dál obíhat nádraží

Už v prvních měsících nového roku půjde k zemi zchátralá lávka přes chebské nádraží. Do města kvůli tomu bude muset přijet největší jeřáb v České republice. Na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Desítky lidí mají stále šanci získat kotlíkovou dotaci. Zbývají miliony

Ještě minimálně 22 milionů korun zbývá Karlovarskému kraji na druhou vlnu takzvaných kotlíkových dotací. Ty rozděluje majitelům rodinných domů, kteří si chtějí...  celý článek

Dálnice D6. Prosadit levnější dálniční známky se zatím nepodařilo, nejnovější...
Po D6 v Karlovarském kraji budou řidiči jezdit bez dálniční známky

Ministerstvo dopravy vyhovělo připomínkám vedení Karlovarského kraje a vyňalo kompletní dálnici D6 v regionu ze seznamu zpoplatněných úseků. Dálniční známka se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.