Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzkříšení tratě z Aše do Selbu odstartuje letos, hledá se stavební firma

  13:06aktualizováno  13:06
Doslova na spadnutí je začátek rekonstrukce české části léta nevyužívané trati z Aše do bavorského Selbu. Projekt za 75 milionů již získal stavební povolení. Správa železniční dopravní cesty v současnosti prostřednictvím výběrového řízení hledá firmu, která trať pro návrat vlaků připraví.

Takzvaná trať svobody se dočká rekonstrukce. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Pokud vše půjde dobře, úpravy zahájí ještě letos," uvedl vedoucí Centra osobní dopravy ČD v Karlových Varech Vladimír Omelka. Jeho slova potvrzuje i mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský: "Práce by mohly začít už v srpnu. Se startem mezinárodního provozu se počítá v prosinci příštího roku. Termín by neměl být ohrožen."

Ve své zprávě jde ještě dál, když tvrdí, že trať na české straně by mohla být hotová s předstihem několika měsíců. "Práce budou zahrnovat rekonstrukci železniční stanice Aš, nástupiště a části trati ve směru ke státní hranici, včetně doplnění stávajícího technologického vybavení stanice. Na německé straně hranice dojde k přestavbě železniční stanice Selb Plössberg, obnově sdělovací a zabezpečovací techniky a úpravám zabezpečení přejezdů," vypočítává Ptačinský s tím, že stavební povolení by měl německý partner získat během podzimu.

"Pro dodržení plánovaného termínu obnovení provozu však bude rozhodující dokončení výstavby železničního mostu přes obchvat obce Erkersreut v Německu. Po jeho vybudování již návratu vlaků na tuto trať nic bránit nebude," doplňuje Ptačinský.

Zprovoznění trati, na kterou vyjel poslední vlak v roce 1995, by mělo zjednodušit dopravu mezi Chebem a Hofem. Vlaky do Německa ale vítají především Ašští, kteří na opětovné otevření trati dlouhé roky netrpělivě čekají.

Podle představ vedení města Aše by nemělo chybět slavnostní položení základního kamene stavby. "Tak významný projekt by si to jistě zasloužil," míní místostarosta Aše Pavel Klepáček.

Sedmikilometrová trať Aš - Selb sloužila po druhé světové válce pro nákladní dopravu. Výjimkou byl takzvaný Vlak svobody, který měl končit v Aši.

Skupina železničářů v září 1951 využila toho, že koleje vedou až do tehdejšího západního Německa, a vlakem se 110 cestujícími prorazila železnou oponu. V zahraničí tehdy zůstalo 34 lidí, zbytek se vrátil zpět do vlasti.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
V Chebu sčítali bezdomovce. Není jich méně, jen se přesunuli jinam

V Chebu a okolí žijí asi dvě stovky lidí bez domova. Je to přibližně stejně jako v předcházejících letech, a to i přes skutečnost, že ve městě zmizela většina...  celý článek

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi...
Cheb zboří lávku, nová je v nedohlednu. Lidé budou dál obíhat nádraží

Už v prvních měsících nového roku půjde k zemi zchátralá lávka přes chebské nádraží. Do města kvůli tomu bude muset přijet největší jeřáb v České republice. Na...  celý článek

Prostorná těžební jáma dolu Mauritius, kterou končí štola Kryštof.
Zájem o podzemí roste, návštěvníky letos lákala středověká důlní díla

Nejen kasteláni hradů a zámků jsou letos spokojení. Návštěvníky lákaly také doly v Krušných horách a Slavkovském lese, které se již loučí se sezonou. Zájemci...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.