Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po opravené trati jezdí mezi lázeňskými městy staronový Sprinter

  10:52aktualizováno  10:52
Po padesáti letech se železniční trať z Karlových Varů přes Bečov do Mariánských Lázní dočkala důkladné opravy. Dlouhodobá výluka skončila a cestující mohou jezdit pohodlně vlakem bez přestupování do autobusů.

Po opravené trati z Karlových Varů přes Bečov do Mariánských Lázní jezdí Regio Sprinter. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Modernizace vyšla na 860 milionů korun. Podle nového jízdního řádu budou vlaky o několik minut rychlejší.

„Rekonstrukce měla 1,5 roku zpoždění. Nakonec jsme ale udělali dvě její etapy najednou,“ poznamenal Josef Hendrych, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro řízení provozu.

BR 640 Regio Sprinter

  • původně německé vozy, zhruba 20 let staré, modernizované ve společnosti CZ Loko Česká Třebová
  • mají 65 míst k sezení, z toho 43 bezbariérově přístupných včetně toalety
  • maximální rychlost je 120 km/h

„Pro cestující to bylo jistě nepříjemné, dnes už je ale většina prací hotová. Na jaře se budou ještě některé práce dodělávat. Například musíme dokončit opravu mostu přes Úšovický potok v Mariánských Lázních, kde zatím vlaky musí jezdit nižší rychlostí,“ dodal.

Další komplikace při rekonstrukci trati vznikly i u mostu přes frekventovanou silnici číslo I/20 v Doubí. Jeho stav byl tak špatný, že ho museli strhnout a postavit znovu. Na místě proto vzniká zcela nový patnáctimetrový most a jeho výhodu pocítí i řidiči. Neoblíbené zúžení, takzvaná myší díra, kde auta jezdila pouze jedním jízdním pruhem, pak v příštím roce úplně zmizí.

Podle Hendrycha je 90 procent trati zcela nových. Dělníci dráhu zpevnili, opravili propustky, rekonstrukce se dočkaly i železniční přejezdy. Na mostech byly vyměněny ocelové součásti.

„Jízdní svršek je díky tomu tišší, vlaky pak budou dodržovat jízdní doby,“ vysvětlil přínos rekonstrukce.

To potvrdila i starostka Bečova nad Teplou. „S modernizací trati jsem spokojená. Podle obyvatel města je teď jízda ve vlaku klidnější,“ řekla. Správa železniční dopravní cesty navíc připravuje rekonstrukci nádraží v Bečově za zhruba 22 milionů korun. K té by mělo dojít v příštích pěti letech.

Na trati teď kvůli současné legislativě mohou motorové soupravy jezdit rychlostí maximálně 60 kilometrů za hodinu. Modernizované soupravy BR 654, které jejich provozovatel společnost GW Train Regio používá, jsou ale schopné jezdit i rychlostí až 120 kilometrů za hodinu.

„Omezení rychlosti vyplývá z drážních předpisů,“ poznamenal předseda představenstva GW Train Regio Peter Bosáček. Kvůli tomu se jízdní časy zkrátí jen o několik minut. Společnost modernizované jednotky oficiálně představila. Celkem jich má 13, dvě jsou nasazené na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně, zbytek začne jezdit od prosince na šumavských lokálkách.

Na trati z Kraslic do Sokolova, kterou společnost také provozuje, jezdí podobné motorové soupravy. Ty jsou ale v původní německé nemodernizované verzi.

„Modernizované jednotky se dočkaly kompletní výměny interiéru. Mají klimatizaci, dvojitá okna pro zajištění tepelného komfortu, vakuové toalety, čalouněné polohovatelné sedačky, elektrické zásuvky pro spotřební elektroniku nebo wifi,“ popsal Bosáček provedené úpravy. K těm patří i infosystém, na kterém cestující vidí na mapě pozici vlaku i název blížící se zastávky.

Autor:



Nejčtenější

Karlovy Vary slaví návrat do extraligy, Kladno ztratilo šanci na postup

Hráči Karlových Varů slaví návrat do extraligy.

Baráž o hokejovou extraligu se přiblížila svému rozuzlení předposledním 11. kolem. Vedoucí Karlovy Vary získaly...

Barážová hádanka, blíží se rozuzlení. Jágrovo Kladno cítí křivdu

Kladenští trenéři Pavel Patera (vlevo) a Miloslav Hořava přihlížejí společně s...

Do konce baráže o hokejovou extraligu zbývají už jen tři kola, ale situace je stále zamotaná. Jak tohle dopadne? Hodně...



Karlovy Vary jsou blízko extralize. Litvínov ožil a drží druhé místo

Litvínovský Jakub Černý slaví gól se spoluhráčem Markem Baránkem

Hokejisté Karlových Varů jsou blízko návratu do extraligy. Západočeši se k postupu mezi elitu přiblížili dvě kola před...

U Varů se sesulo 50 metrů železniční trati, závadu objevil traťmistr

Na trati mezi Chebem a Kláštercem nad Ohří od soboty nejezdí kvůli sesuvu...

Na železničním koridoru z Chebu do Klášterce nad Ohří se v sobotu sesul kus železniční trati. Závadu objevil traťmistr...

Kladnu uteklo vedení v baráži o 16 vteřin, Jihlava přetlačila Litvínov

Momentka z utkání Jihlava - Litvínov.

V baráži o hokejovou extraligu už zbývají odehrát tři zápasy. Karlovy Vary si čtvrtým vítězstvím v řadě pojistily...

Další z rubriky

Nouzové zprovoznění trati u Dalovic není možné, práce potrvají měsíce

Na trati Cheb - Klášterec nad Ohří od soboty nejezdí vlaky kvůli sesuvu tzv....

Na trať z Chebu do Klášterce nad Ohří, kde se o víkendu v úseku Hájek - Dalovice sesunul svah, se vlaky jen tak...

Ašská umělecká škola získá stěhováním spoustu učeben i velké sály

Kulturní centrum KC LaRitma v Aši.

V Aši finišuje stavba nejmodernější umělecké školy v regionu. Bývalá textilka nabídne umělcům velkorysý prostor. Na...

Práce na sesuté trati ztížilo počasí, vlaky tam pojedou nejdřív v květnu

Na trati Cheb - Klášterec nad Ohří od soboty nejezdí vlaky kvůli sesuvu tzv....

Obnovení provozu alespoň na jedné koleji na trati z Chebu do Klášterce nad Ohří, kde se o víkendu sesunul svah, se...

Najdete na iDNES.cz