„Na základě předběžných výsledků geologických průzkumů se ukázalo, že původně zvažovaná varianta nouzového zprovoznění 1. traťové koleje není z hlediska dodržení bezpečnosti železničního provozu proveditelná. Zbytek železničního tělesa není konzistentní a je geologicky nestabilní. V současné chvíli tedy neexistuje způsob, jak jej provizorně zajistit. Situaci dále komplikuje i jen velmi omezený přístup těžké mechanizace,“ informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
Padl tak původní plán, že by tudy vlaky mohly jezdit v květnu (podrobně v článku Práce na sesuté trati ztížilo počasí, vlaky tam pojedou nejdřív v květnu). Správa nyní rozhodla, že je nutné provést sanaci celého náspu v délce zhruba 70 metrů.
„Společnost, která do dnešního dne odstraňovala prvotní následky sesuvu a souběžně prováděla geologické průzkumy, proto bude ve stavebních pracích bez přerušení pokračovat. Ve výhledu několika příštích týdnů tak snese železniční vršek, odstraní trakční sloupy a zbytky trakčního vedení a bude dále odtěžovat železniční násep. Zároveň bude dále zajišťovat průzkumy podloží. Na základě nasbíraných informací navrhne projektové řešení opravy železniční tratě,“ uvedl Illiaš.
Práce podle něj potrvají několik měsíců a vyžádají si 50 až 80 milionů korun. Pracovníci SŽDC také pro jistotu zkontrolují vytipované železniční úseky v širším okolí sesuvu.
Kus železniční trati se na železničním koridoru z Chebu do Klášterce nad Ohří, v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem na Karlovarsku, sesul asi o pět metrů v sobotu. Závadu objevil traťmistr ještě před sesuvem. Díky tomu se provoz na trati podařilo včas zastavit (o sesuvu trati v článku U Varů se sesulo 50 metrů železniční trati, závadu objevil traťmistr).
Cestující musejí i nadále jezdit v úseku Karlovy Vary - Ostrov nad Ohří náhradní autobusovou dopravou. Podle informací Českých drah by zpoždění nemělo přesáhnout 15 minut.
16. dubna 2018 |