Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trať z Lokte do Krásného Jezu chce vzkřísit výrobce lokomotiv a vagónů

  9:13aktualizováno  9:13
Ministerstvo dopravy chtělo historickou slavkovskou trať z Lokte do Krásného Jezu, která už třináct let chátrá, definitivně zrušit. Narazilo však na odpor kraje, měst i firem z regionu. Zvláště jedna z nich by obnovení železnice uvítala.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

"S rušením nesouhlasíme. Teď má trať největší potenciál, jaký kdy od uzavření v roce 1997 měla," řekla starostka Horního Slavkova Jana Vildumetzová.

Na tom se usnesla i městská rada a stanovisko poslala ministerstvu dopravy, které správní řízení o zrušení trati vede. Podobnou odpověď už resort dopravy dostal nebo dostane z radnic v Bečově nad Teplou, Lokti a od Karlovarského kraje.

Společnost Legios, přední evropský výrobce lokomotiv a vagonů, totiž vyjednává v Horním Slavkově o odkoupení průmyslového areálu firmy Stasis, kde je zatím v nájmu. A začala tady s výrobou železničních cisteren.

"Ve Slavkově vyrábíme cisterny na vagony, které pak montujeme v Lounech na rámy a kompletujeme vagony. Pokud by sem vedla železnice, vyráběli bychom v Horním Slavkově celé vagony. Kdyby byla trať funkční, mohli bychom výrazně rozšířit výrobu, zdvojnásobit počet zaměstnanců a byl by to výrazný přínos pro celý region," uvedl generální ředitel Legiosu Radek Rybáček.

Firma v Horním Slavkově zaměstnává asi 160 lidí a přijímá další, hlavně svářeče a zámečníky. Z Legiosu by mohlo vyjet kolem tisíce cisteren ročně.

Náklady na obnovu trati přesahují 150 milionů

Náklady na zprovoznění železnice z Horního Slavkova do Lokte odborníci vyčíslili už v roce 2007 na 150 milionů korun. Devastace však mezitím ještě postoupila. Nedá se čekat, že by stát rekonstrukci zaplatil teď v době razantních úspor a krize.

"Podnikatelské aktivity Legiosu mohou ke zprovoznění přispět. Kromě toho by se dal po železnici vozit živec z firmy KMK Granit a písky, které chce začít těžit firma Sanaka Industry. Kdyby všichni spojili síly, mohly by tu zase začít jezdit i osobní vlaky," neztrácí optimismus člen dopravní komise při Hospodářské a sociální radě Sokolovska Robert Koutný.

"Zpracujeme připomínky obcí a požadavky firem, které by chtěly trati využívat. Nic není rozhodnuté, nic není definitivní. Ministr dopravy Vít Bárta navíc prosazuje převod těžké silniční dopravy na koleje," připomněl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Jasněji by mohlo být příští týden.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opilý traktorista narazil do sloupu a vypnul proud stovkám lidí.
Opilý traktorista naboural do sloupu, stovky lidí zůstaly bez elektřiny

Opilý traktorista naboural na Chebsku do sloupu vysokého napětí. Přerušil tak dodávku elektřiny do stovek domácností. Policisté nyní muže podezírají z...  celý článek

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Jakub Mráz z právního oddělení Dopravního podniku Karlovy Vary příležitostně...
Za volantem autobusu si právník dopravního podniku plní svůj dětský sen

Na první pohled to není patrné, ale autobusy karlovarské městské hromadné dopravy řídí lidé mnoha profesí. Jedním z nich je právník dopravního podniku Jakub...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.