Letos v dubnu přišla zpráva, že dotace vyšla a ke krušnohorskému městečku najely těžké stroje.
"Na tuto stavbu jsme dlouho čekali. Měli jsme na ni mít jednadvacet měsíců, nyní je to sedmnáct a půl měsíce. Kvůli času to bude náročné, ale věřím, že to zvládneme," řekl Zdeněk Novák, ředitel západočeské oblasti společnosti Eurovia CS, která je jednou z dodavatelských firem.
Obchvat HroznětínaNáklady projektu jsou 435,2 milionu korun, přičemž evropská dotace činí 370 milionů Kč (85 %), příspěvek Karlovarského kraje je 65,3 milionu Kč . |
Kraj si od stavby slibuje, že odvede tranzitní dopravu z centra Hroznětína. Ve směru od Ostrova odkloní řidiče před Bystřicí a vyvede je na silnici směřující na Odeř. Kromě přeložky silnice vznikne u Hroznětína 140 metrů dlouhý most a kruhová křižovatka u "Rafandy".
"S přípravou obchvatu jsme měli hodně práce. Naštěstí majitelé pozemků byli velmi vstřícní," řekl Zdeněk Pavlas, ředitel krajské správy a údržby silnic. Dílo je to podle něj největší v historii této příspěvkové organizace.
Podle hejtmana Josefa Novotného má obchvat ještě jeden význam. "Osobně si myslím, že je potřebný nejen pro občany Hroznětína, ale zkvalitní také cestu řidičům mezi Potůčky a Ostrovem, případně dál do Německa," uvedl s tím, že každá stavba má své příznivce a odpůrce.
Jedním z kritiků je autorizovaný inženýr pro dopravní stavby Ota Řezanka, který pro MF DNES zpracoval posouzení této investice. Když shrnul všechna pro a proti, nedospěl zrovna k radostnému výsledku.
Dílo podle něj sice částečně odkloní dopravu z Hroznětína, ale na druhou stranu trasu Ostrov - Potůčky o jeden kilometr prodlouží, což znamená vyšší spotřebu pohonných hmot a nenávratnost celé investice.
Část dopravy se přesune na kratší trasu přes Otovice. Dalšími negativy je nárůst hluku v tříkilometrovém koridoru za městem, nebo přetnutí cyklotrasy Velký Rybník - Hroznětín.
Dopravní řešení podle něj není zrovna logické, je třeba zajet daleko za Hroznětín a poté se vracet zpět.
"Přitom by stačila jednoduchá změna, a to v místě křížení obou hlavních směrů udělat namísto mimoúrovňového přemostění křižovatku. Celá stavba by se tak zjednodušila, zpřehlednila i zlevnila a jízda by byla o šest set metrů kratší. Pokud má stavba regionu prospět, měl by se její projekt změnit," uvedl v analýze.