"Na druhou etapu ostrovského ronda se nám podařilo získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díky tomu můžeme začít stavět," uvedl ostrovský starosta Pavel Čekan.
Druhý úsek ronda by měl být hotový do konce tohoto roku. Radnice za něj zaplatí necelé čtyři miliony korun. Podle Davida Papánka z odboru investic ostrovského městského úřadu bude nová část cyklostezky stejná jako hotový úsek.
Povede po bývalé vlečce a cyklisté se mohou těšit na tři metry široký asfaltový povrch. Lidé z radnice navíc už pracují i na třetím a posledním úseku ronda. Ten má celý okruh uzavřít. Jako poradní hlas si pozvala radnice členy Klubu českých turistů.
"Vybrali jsme v terénu dvě nejvhodnější trasy, které budou uzavírat cyklostezku ve východní části města," uvedla Alexandra Fürbachová, vedoucí odboru rozvoje a územního plánování Ostrova.
První, takzvaný Velký okruh, bude mít necelých 13 kilometrů a částečně povede po stávající cyklostezce mezi Ostrovem a Květnovou. Po lesních cestách se vrátí zpět k nemocničnímu areálu. Malý okruh bude měřit přes sedm kilometrů. Cyklisty provede kolem Boreckých rybníků a přes zahrádkářskou kolonii u nemocnice.
"Oba okruhy navážou na nově budovanou cyklostezku v ulici Nad Nádražím," popsala Alexandra Fürbachová. Tam, kde nebude povrch pro cyklisty zcela ideální, chce radnice terén zpevnit.
Městské rondo není jediným dílem pro cyklisty, do kterého se letos radnice pustila. Před pár týdny zahájila společně s Jáchymovem stavbu unikátní krušnohorské cyklostezky, která obě města propojí.
Povede po bývalé vlakové trati, která patřila k jedné z nejstrmějších v republice. Poslední vlak tudy projel v roce 1957.
Cyklisté se díky přestavěné dráze svezou tunelem, čeká na ně viadukt a dva mosty. Raritní cyklostezka bude stát necelých 14 milionů korun a z pětaosmdesáti procent na ni přispěje Evropská unie. Hotová bude příští rok o prázdninách.