Cyklostezka Ohře

Cyklostezka Ohře | foto: Martin Stolař, MAFRA

Kritická místa páteřní cyklostezky ohlídají před vandaly fotopasti

  • 2
Uřezané zámky, někde dokonce i samotné zátarasy, které zabraňují vjezdu vozidel na cyklostezku. Krajnice rozježděné těžkými auty. Ale hlavně cyklisté v ohrožení. Tak to místy vypadá na cyklostezce Ohře. Kraj si chce svou cyklotrasu lépe ohlídat. Rozhodl se proto pořídit fotopasti.

Za šest fotopastí zaplatí krajský úřad 70 tisíc korun. Škody, které motoristé způsobí na zábranách, se sice dají vyčíslit pouze v řádech tisíců korun, horší už to ale je se samotným povrchem cyklostezek.

„Ten totiž není navržený na to, aby vydržel zátěž motorových vozidel,“ vysvětlil první náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Auta, která se vyhýbají cyklistům, pro něž je cyklostezka primárně určená, tak narušují krajnice a tím pádem celý povrch komunikace. A to způsobuje podstatně vyšší škody na krajském majetku.

„Nejdůležitější ale je, že se kvůli nezodpovědným motoristům dostávají do nebezpečí jak cyklisté, tak třeba bruslaři,“ podotkl náměstek.

Šest fotoaparátů, které mají za úkol zaznamenat takové řidiče, bude instalovaných u Chebu, Hradiště, Jindřichova a Chocovic.

Zákazové značky podle patrona cyklotras a cyklostezek v kraji Milana Zukala nikdy nic nevyřeší. „Viděl jsem i auto před Mlýnskou kolonádou,“ posteskl si.

„O tom, že mezi Chocovicemi a Jindřichovicemi jezdí auta, jsem slyšel od lidí. Zemědělci, kteří cyklostezky rovněž využívají, otevřou zábrany, čehož využívají chataři. Pro ně je příjemnější dojet k chatám právě po cyklostezce. Je to skutečně problém,“ dodal Zukal.

„Auta jsem potkával mezi Sokolovem a Královským Poříčím. Od doby, kdy jsou zde betonové zábrany, je ale klid. Myslím si, že by to bylo ideální řešení pro všechny cyklostezky. Ale nejde to. Musí se na ně dostat technika údržby,“ řekl Miroslav Landa, správce cykloportálu Karlovarského kraje.

Fotopasti nechá kraj instalovat buď na vhodné stromy v okolí cyklostezek, nebo na speciální sloupky.