Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Kyselky odjelo už 200 vlaků s minerálkami, nahradily tisíce kamionů

  19:06aktualizováno  19:06
Přes sedmdesát kilometrů. Tolik by podle Karlovarských minerálních vod měřily za sebou seřazené kamionové soupravy, které vozí minerálku z Kyselky, kdyby je v roce 2012 nenahradily ekologičtější vlaky. V pondělí po opravené vlečce vyrazil k zákazníkům už dvoustý.

Karlovarské minerální vody vypravily z Kyselky dvoustý vlak minerálek od obnovení železniční vlečky v roce 2012 (2. března 2015). | foto: ČTK

Nasazení vlakových souprav již nahradilo 4 461 kamionů. Po železnici putují nápoje z Karlovarských minerálních vod (KMV) na Moravu.

„Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru,“ přiblížil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Fotogalerie

„Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti,“ dodal Alessandro Pasquale.

Dnes vypravený nákladní vlak Mattoni Expressse se 16 vagony plně naloženými minerálkami míří na Moravu po 470 km dlouhé trase. Začíná na podnikové vlečce v Kyselce a končí v distribučním centru v Prostějově.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Nyní výrobce minerálek zpravidla vypraví mimo hlavní sezonu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.

Do současné doby KMV po železnici přepravily už 111 milionů litrů svých produktů.

Na trať, kterou v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, se vlaky vrátily 28. srpna 2012 (psali jsme o tom zde). Tehdy po ní po obnově vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů minerálek.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka - Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Firma plánovala dopravou po železnici nahradit asi třetinu kamionů. Těch denně jezdilo z Kyselky okolo padesáti.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na testech ani u lékaře jsme nebyli, řekli svědci k podvodům s řidičáky

Výslechy svědků pokračovalo u soudu v Chebu projednávání rozsáhlého případu falešných řidičáků, který vydávala radnice v Mariánských Lázních. Řada z těch,...  celý článek

Unikátní stromořadí poblíž mostovského zámku potřebuje ozdravnou kúru.
Unikátní alej u Mostova potřebuje ozdravnou kúru, obec shání peníze

Unikátní javorová alej u obce Odrava na Chebsku potřebuje ozdravnou kúru. Na zásadní úpravy stromořadí, které se skládá z více než dvou stovek javorů mléč...  celý článek

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
Koncertní sál v Císařských lázních být nemůže, vzkázali památkáři

Karlovarští symfonici neuspěli se svým návrhem na vybudování koncertního sálu v Císařských lázních. Památkáři se totiž obávají, aby se neporušila hodnota...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.