Nasazení vlakových souprav již nahradilo 4 461 kamionů. Po železnici putují nápoje z Karlovarských minerálních vod (KMV) na Moravu.
„Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru,“ přiblížil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
„Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti,“ dodal Alessandro Pasquale.
Dnes vypravený nákladní vlak Mattoni Expressse se 16 vagony plně naloženými minerálkami míří na Moravu po 470 km dlouhé trase. Začíná na podnikové vlečce v Kyselce a končí v distribučním centru v Prostějově.
Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.
Nyní výrobce minerálek zpravidla vypraví mimo hlavní sezonu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.
Do současné doby KMV po železnici přepravily už 111 milionů litrů svých produktů.
Na trať, kterou v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, se vlaky vrátily 28. srpna 2012 (psali jsme o tom zde). Tehdy po ní po obnově vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů minerálek.
Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka - Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Firma plánovala dopravou po železnici nahradit asi třetinu kamionů. Těch denně jezdilo z Kyselky okolo padesáti.