Karlovarské minerální vody vypravily z Kyselky dvoustý vlak minerálek od...

Karlovarské minerální vody vypravily z Kyselky dvoustý vlak minerálek od obnovení železniční vlečky v roce 2012 (2. března 2015). | foto: ČTK

Z Kyselky odjelo už 200 vlaků s minerálkami, nahradily tisíce kamionů

  • 11
Přes sedmdesát kilometrů. Tolik by podle Karlovarských minerálních vod měřily za sebou seřazené kamionové soupravy, které vozí minerálku z Kyselky, kdyby je v roce 2012 nenahradily ekologičtější vlaky. V pondělí po opravené vlečce vyrazil k zákazníkům už dvoustý.

Nasazení vlakových souprav již nahradilo 4 461 kamionů. Po železnici putují nápoje z Karlovarských minerálních vod (KMV) na Moravu.

„Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru,“ přiblížil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

„Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti,“ dodal Alessandro Pasquale.

Dnes vypravený nákladní vlak Mattoni Expressse se 16 vagony plně naloženými minerálkami míří na Moravu po 470 km dlouhé trase. Začíná na podnikové vlečce v Kyselce a končí v distribučním centru v Prostějově.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Nyní výrobce minerálek zpravidla vypraví mimo hlavní sezonu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.

Do současné doby KMV po železnici přepravily už 111 milionů litrů svých produktů.

Na trať, kterou v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, se vlaky vrátily 28. srpna 2012 (psali jsme o tom zde). Tehdy po ní po obnově vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů minerálek.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka - Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Firma plánovala dopravou po železnici nahradit asi třetinu kamionů. Těch denně jezdilo z Kyselky okolo padesáti.

,