Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi i Němci společně bojují za modernizaci trati z Chebu na Norimberk

  11:46aktualizováno  11:46
Na sedm desítek představitelů obcí, měst a regionů z okolí železnice Cheb - Norimberk se rozhodlo v bavorském Pegnitz vytvořit mezinárodní svazek, který bude prosazovat elektrifikaci této trati. Modernizace železnice by mohla přinést prosperitu krajům na obou stranách hranice.

Obce podél železniční trasy z Chebu na Norimberk chtějí elektrifikaci prosazovat společně. | foto: Petr Przeczek, 5plus2.cz

"Cheb by se opět mohl stát významným železničním uzlem," připomněl místostarosta Chebu Michal Pospíšil dřívější minulost zdejšího nádraží, kudy projížděl například rychlík do Paříže. Dnes jezdí noční spoje do západní Evropy severní cestou, přes Ústí nad Labem a Děčín.

V Chebu je nutné na vlaky do Německa přesedat, a tak cestující dálkových spojů raději volí pohodlnější trasu bez přestupu. "Jsme na chvostu republiky. Dálnice sem nevede, elektrifikovaná železnice tady končí. Jestli se plán povede, bude to malý zázrak. Cítíme silný tlak na to, aby stěžejní byla železniční cesta Praha, Plzeň a dále na jih," posteskl si místostarosta Vladimír Hartmann.

Směr přes Plzeň a Domažlice využívají vlaky do Norimberku a Mnichova.

Zatím jsou úvahy o připojení české elektrifikované sítě železnic na německou přes Cheb z říše snů. Sloupy elektrického vedení z Chebu na hranice totiž chybí. Stejné je to až do Marktredwitz. Zatímco na české straně zbývá elektrifikovat úsek dlouhý necelých sedm kilometrů, v Německu je to o poznání složitější.

Německé tunely jsou příliš nízké

"Problémem není jen natáhnout dráty. Tamním inženýrům přidělávají vrásky na čele tunely. Jsou nízké. S tím, že by tam měly vést ještě troleje, se při jejich stavbě nepočítalo," popisuje problém místostarosta Tomáš Linda.

Elektrifikace trati by přinesla těsnější propojení metropolitního regionu Norimberk s lázeňskou oblastí v Karlovarském kraji, a tedy i nový impuls pro místní podnikatele, průmysl a lázeňství.

"Potřebujeme, aby se připojilo co nejvíce obcí. Jen tak nás bude slyšet. Z pověření nově vzniklého svazku chceme jednat s českým ministerstvem dopravy, aby apelovalo na svůj německý protějšek. Je to běh na dlouhou trať. Pokud by jednání byla úspěšná, mohl by se Cheb napojit na evropskou síť elektrifikovaných tratí přibližně v roce 2023," doplnil Michal Pospíšil.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dálnice D6. Prosadit levnější dálniční známky se zatím nepodařilo, nejnovější...
Po D6 v Karlovarském kraji budou řidiči jezdit bez dálniční známky

Ministerstvo dopravy vyhovělo připomínkám vedení Karlovarského kraje a vyňalo kompletní dálnici D6 v regionu ze seznamu zpoplatněných úseků. Dálniční známka se...  celý článek

Přístroj, který zloděj ukradl vědcům na Chebsku, našel pejskař u cyklostezky v...
Muži se zaběhl pes, v trávě našel přístroj za milion ukradený vědcům

Vědci, kterým v září na Chebsku ukradl zloděj z auta speciální přístroj určený ke geologickému měření, mají důvod k radosti. Zařízení za bezmála milion korun...  celý článek

Reprodukce stránky Žlutického kancionálu, jehož originál je uložen v Památníku...
Vzácný Žlutický kancionál se vrátí do města jako listovací kopie

Listovací kopii rukopisného utrakvistického zpěvníku z roku 1558 chce pořídit do města vedení Žlutic. Originál nazývaný Žlutický kancionál je uložený v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.