Loni se cyklisté dočkali nového mostu přes řeku Ohři na stezce spojující Cheb a Karlovy Vary.

Loni se cyklisté dočkali nového mostu přes řeku Ohři na stezce spojující Cheb a Karlovy Vary. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Cyklisté už najdou na mapě kraje lávku, kterou město teprve postaví

  • 0
Už letos v létě by mohli první cyklisté přejet nad Ohří po nové osmdesátimetrové lávce. Stejně jako další novinky už je zakreslena na aktualizované cyklomapě. K dostání bude brzy v infocentrech a jezdci na kolech v ní najdou i české úseky mezinárodních tras.

Nejsledovanější stavba pro cyklisty v kraji, lávka přes největší řeku regionu, je součástí projektu páteřní cyklostezky Ohře v úseku mezi Doubským mostem a Svatošskými skalami.

„Tento úsek měří 2,2 kilometru a bude stát 32 milionů korun,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí karlovarského magistrátu. Město ovšem zaplatí jen 15 procent nákladů. Zbylou část tvoří dotace z Regionálního operačního programu Severozápad. „Hotovo by mělo být na konci května,“ doplnil mluvčí.

Žádný další úsek páteřní cyklostezky letos karlovarský magistrát financovat nebude. Na území Karlových Varů zbývá dokončit ještě část stezky mezi Doubským a Dvorským mostem.

„Jednáme s majitelem jednoho z dotčených pozemků o podmínkách, případně o směně,“ vysvětlil důvod průtahů v kompletním zprůjezdnění Karlových Varů Kopál.

Ani Karlovarský kraj nechystá žádné významné novinky. „Ze svého rozpočtu každoročně přispívá obcím či organizacím zabývajícím se budováním a opravami cyklostezek. Pro rok 2015 je na to vyčleněna částka 3,8 milionu korun, dalších 300 tisíc dostane Klub českých turistů na údržbu značení cyklotras,“ řekla Jana Pavlíková, mluvčí krajského úřadu.

„Na část stezky mezi Karlovými Vary a Šemnicí je vydané stavební povolení. Na pokračování trasy přes Kyselku k hranicím s Ústeckým krajem je zpracovaná výhledová studie,“ doplnila Pavlíková.

Na kole po stezce dojedou z Varů až do Saska

Na jaře čeká cyklisty ještě jedna novinka u hranic se Saskem. Tuto oblast propojí trasa z Karlových Varů přes Jelení do Aue.

„Hlavní trasa vede z Aue přes přechod Wildenthal - Jelení do Karlových Varů. Měří 60 kilometrů a je spojnicí cyklostezek Ohře a Moldava,“ představil česko-německý projekt Jan Kopál.

Všechny novinky jsou zanesené i do zmíněné cyklomapy, která bude od jara v nákladu sedmi tisíc kusů k dispozici na pultech infocenter.

„Jsou na ní zaznamenané například dvě významné evropské cyklostezky, které vedou naším regionem. Jedna vede z francouzského městečka Roscoff přes Belgii a Německo do České republiky,“ uvedla Jana Pavlíková.

Druhou je pak stezka Železné opony, téměř deset tisíc kilometrů dlouhá spojnice Barentsova a Černého moře.