Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Výpadek O2 postihl i tísňové linky. Restartujte telefony, radí hasiči

  • 49
Výpadek mobilní sítě O2 postihl i tísňové linky v Karlovarském kraji. Lidé se nemohli dovolat na záchranku. Ta v takovém případě radila vytáhnout z telefonu SIM kartu. Přístroj se pak automaticky přihlásí k jinému operátorovi a povolí tísňové hovory. Nyní už jsou služby funkční, v případě problémů pomůže restart telefonu.

„Podle informací O2 jsou již všechny služby plně funkční. Pokud by přesto měli někteří lidé problém se sítí, doporučuje operátor vypnout a znovu zapnout mobilní telefon,“ sdělila krátce před jedenáctou hodinou mluvčí generálního ředitelství hasičů Nicole Zaoralová.

Problém nastal před devátou hodinou. „V současné době řeší krajská záchranka problém spojení na straně operátora O2 a linkou 155. Zákazníci O2 se nedovolají na linku 155, ani linku 112 a ani my je nejsme schopni kontaktovat,“ popsala ráno aktuální situaci mluvčí krajské zdravotnické služby Petra Bakurová.

Vše o výpadku služeb O2 zde

Tisíce zákazníků dotčené sítě se tak nedovolaly na tísňovou linku. Nejrychlejším způsobem, jak si zavolat pomoc, je v takovém případě podle Bakurové vytáhnout z mobilního telefonu SIM kartu. „Mobil se pak automaticky připojí na jinou síť a lidé se k nám na linku 112 dovolají,“ poradila Bakurová.

Stejný postup lidem radili i hasiči. „Ti, kteří se na tísňovou linku nemohou dovolat, musí ze svého mobilního telefonu vyndat SIM kartu. Na tísňovou linku 112 se totiž lze dovolat i bez SIM karty a hovor bude standardně odbaven,“ uvedla mluvčí  Zaoralová.

Před dvěma lety na následky nedovolání se na tísňovou linku zemřel v Mariánských Lázních člověk. Ten se nedovolal na ústřednu 155 proto, že zaměstnanec Telefóniky rekonfiguroval transitní ústřednu v Karlovarském kraji, ale po ukončení práce nevyzkoušel telefon, a neodhalil tak, že směrování na linku 155 nefunguje (více o případu čtěte zde).

Společnost O2 se zatím k velkému výpadku vyjádřila na svých facebookových stránkách. „Aktuálně evidujeme výpadek v naší mobilní síti. Někteří z našich zákazníků v jižních, západních, středních Čechách a části Prahy tak mohou mít problém se spojením hovorů a připojením k mobilnímu internetu, za což se velmi omlouváme. Naši technici intenzivně pracují na nápravě. Příčinu výpadku a jeho dopad zjišťujeme,“ psalo se na oficiálních stránkách.