Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Waldorfská škola míří do Chebu. Na výuce se budou podílet rodiče

  • 0
Seznam školských zařízení v Chebu se rozšíří. Alternativní waldorfská škola Wlaštovka z Karlových Varů roztáhne svá křídla v chebském gymnáziu.

V učebně, která v těchto dnech prochází úpravami, najde od nového školního roku zázemí přibližně desítka prvňáčků.

„Především jsme se rozhodli třídu vymalovat. Protože při naší výuce hodně pracujeme s barvami, bude třída v červeno-oranžové kombinaci. V nejbližších dnech začneme stěhovat nábytek,“ řekl ředitel školy Wlaštovka Jan Strejcovský.

Kromě školáků budou mít možnost alternativního vzdělávání i mladší děti. Waldorfská školka pro zapsaných třináct dětí se zabydlela v prostorách Mateřské školy Zlaťáček.

„Zatím jsme se domluvili, že v pronajatých prostorách zůstaneme rok, maximálně dva. Získáme tak čas na to, abychom v Chebu našli ideální prostory, které by našim záměrům vyhověly po všech stránkách,“ uvedl Strejcovský.

Kromě toho školy zajistí svým žákům stravování i vlastní školní družinu. Protože se jedná o vzdělávání soukromé, platí se zde školné. Jeho výše by podle Strejcovského měla být na podobné úrovni jako v Karlových Varech.

„Tedy pro školáky 1000 korun na měsíc, pro mateřskou školu je školné stanoveno na 2400 korun měsíčně. Platí se včetně prázdnin,“ konstatoval ředitel. K tomu je třeba připočíst ještě stravné, případně poplatek za družinu.

Vlastní pracovní sešity místo učebnic

Waldorfská pedagogika se v České republice začíná rozvíjet po roce 1989 jako alternativa k běžnému modelu vyučování. Důležitým momentem tohoto způsobu vzdělávání je osobní prožitek a zkušenost. Hlavním hybatelem vyučování jsou příběhy a obrazy, kterými se učitel snaží dovést žáky k vlastním poznatkům.

Děti se neučí z učebnic, ale vytvářejí si vlastní pracovní sešity. Číst se učí z čítanky vytvořené a ilustrované vlastními rodiči. Vyučování je členěno do epoch.

„To znamená, že v hlavním vyučovacím čase máme třeba měsíc matematiku. A po měsíci například češtinu. A pak opět matematiku,“ vysvětlil Strejcovský. Žáci jsou hodnoceni slovně. Na výuce a aktivitách školy se podílejí rodiče.