VIDEO: Historická auta se na cestě Evropou na noc zastavila ve Varech

  • 0
Porsche, Volvo, Mercedes, Lancia, Datsun. Co jméno, to kus historie motoristického sportu. O tom, že ani po letech neztratila auta na své sportovnosti, přesvědčují každoročně evropské motoristické nadšence účastníci jízdy pravidelnosti Winter Trial. Po třech letech se na jednu noc zastavila v Karlových Varech.

Na start letošní Winter Trial se 22. ledna na zámku st. Gerlach nedaleko Maastrichtu postavilo 76 vozů. „Letos se přihlásili pouze majitelé poválečných aut. To nejstarší bylo vyrobené v roce 1958, nejmladší pak v roce 1980,“ říká Bart Rietbergen, ředitel soutěže.

Po třech letech, kdy se Winter Trial jezdil ve Skandinávii, si startovní pole letos opět „střihne“ cestu napříč Evropou. Cíl je totiž v rakouském Salzburgu. A Karlovy Vary se staly jednou z prvních zastávek na cestě.

„Do České republiky jezdíme rádi. Je to země přátelská k motoristickému sportu,“ tvrdí ředitel soutěže.

V ní měří síly motorističtí nadšenci z řady zemí. Ve startovním poli nechybí Angličané, Němci, Holanďané, Irové či Belgičané. Letos dokonce organizátoři dostali přihlášku až od protinožců z Austrálie! A otec se synem Jeff a Bobby Robinsonovi skutečně odstartovali! „Co nám chybí, jsou čeští závodníci. Přitom vím, že v České republice je hodně klasických rallyeových aut,“ doplňuje Reitbergen.

Při samotném závodě nejde o to, kdo je nejrychlejší, ale o to, kdo jede nejpravidelněji. „Jedeš rychleji nebo pomaleji, než je stanovený průměr? Dostaneš penalizaci,“ vysvětluje princip hodnocení ředitel Winter Trial.

Mnohá auta, ale hlavně jejich řidiči, se však třesou na pořádnou cihlu na plynovém pedálu. I na klasické závodění letos dojde. „V Mostě na okruhu každý pojede, co nejrychleji může a dovede,“ přibližuje jednu ze zastávek na českém území Reitbergen. „Ale na rychlost závodíme skutečně jenom na okruzích,“ dodává.