Letiště v Karlových Varech

Letiště v Karlových Varech | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Z karlovarského letiště hledají cesty na západ

  • 3
Vedení karlovarského letiště vyzvalo hoteliéry, cestovní kanceláře, krajský úřad a města v regionu, aby založili sdružení pro rozvoj linek. Snaží se tak hledat cesty k otevření linek na západ, všechny dosavadní pokusy zkrachovaly. Zájem je pouze o lety na východ.

Všechno změnit by mohlo chystané sdružení pro rozvoj linek a jeho fond. Díky podobným fondům se rozvíjí letecká doprava například ve Skotsku, na Maltě, ve Francii či Itálii.

"Je potřeba začít hledat nové trhy, další klientelu, zvýšit povědomí o regionu," uvedl obchodní a marketingový manažer letiště Radek Zábranský.

Další schůzku s lidmi z radnic větších měst kraje, cestovních kanceláří, hotelů a zástupci kraje, kterému letiště patří, chce domluvit ještě v lednu.

Rozvojový plán letiště počítá s tím, že by přibližně do dvou let létaly jedna nebo dvě nízkonákladové linky, nejpravděpodobněji do některých z následujících tří oblasti: Velká Británie, Itálie nebo Španělsko.

Okolo roku 2016 by měly být Vary spojeny s některým z letišť celosvětové letecké sítě, jako jsou například Frankfurt, Amsterodam, Paříž či Milán. Zatím je takovou spojnicí pouze Moskva.

Letecké linky do západní Evropy bude potřeba dotovat

"Doufám, že se nám to podaří nastartovat," předpokládá Zábranský. Otevření nové linky či linek na západ ale rozhodně nebude zadarmo. Například na linky do Puly a Zadaru přispívají regionální letiště či letištní fondy ročně půl milionem eur, na linky do Paříže sedm eur za každého pasažéra.

"V zásadě bude zapotřebí na jednu linku deset až patnáct milionů korun. Zavedení jedné, s provozem dvakrát či třikrát týdně stojí ročně přibližně 25 milionů korun. Aby fungovala, muselo by na ní ročně létat patnáct až dvacet tisíc cestujících," poznamenal Zábranský.

Dosavadní plány nabídnout pravidelné lety do západní Evropy selhaly, naposledy šlo o pokusy zavést linky do Vídně a Paříže. (více čtěte zde)