Společnost Telefónica na základě výsledků vyšetřování přijala řadu opatření, která mají do budoucnosti minimalizovat pravděpodobnost těchto selhání. (ilustrační foto)

Společnost Telefónica na základě výsledků vyšetřování přijala řadu opatření, která mají do budoucnosti minimalizovat pravděpodobnost těchto selhání. (ilustrační foto) | foto: jefffservice.co.uk

Za výpadek linky 155, kvůli kterému zemřel člověk, může chyba technika

  • 21
Výpadek linky 155, kvůli kterému se počátkem října nedovolal nemocný muž v Mariánských Lázních pomoci zdravotníků a následně zemřel, způsobila technická závada v kombinaci s lidskou chybou. Ve svém vyjádření to uvedla společnost Telefónica provozující mobilní síť O2.

Podle vyjádření společnosti Telefónica, která provoz linky zajišťuje, se v ten den rekonfigurovala transitní ústředna v Karlovarském kraji, ale po ukončení práce servisní technik nevyzkoušel telefon a neodhalil tak, že směrování na linku 155 nefunguje. Jelikož fungovaly hovory na linku 112, nezaznamenaly nefunkčnost linky alarmy záchranné služby ani operátora.

"Jsem na jedné straně rád, že se potvrdilo, že chyba nebyla na straně naší záchranné služby. Je mi ale líto, že to zřejmě stálo lidský život," řekl ČTK náměstek hejtmana Karlovarského kraje Miloslav Čermák. Podle něj kraj nebo záchranná služba nebude podávat trestní oznámení a případný právní spor nechá na rodině zemřelého.

Podle mluvčího Telefóniky Hanyho Farghaliho operátor poruchu odstranil do několika minut od jejího nahlášení. Společnost na základě výsledků vyšetřování přijala řadu opatření, která mají do budoucnosti minimalizovat pravděpodobnost těchto selhání.

Na technické úrovni došlo ve všech krajích k zásadnímu zvýšení citlivosti alarmů u všech  tísňových linek (150, 155, 156, 158). "V tuto chvíli tak zaměstnanci dohledu budou v reálném čase upozorněni na každý nespojený hovor, což případnou poruchu na lince odhalí okamžitě," ujistil mluvčí Telefóniky Farghali. 

Proti zaměstnanci, který porušil pracovní postupy, budou vyvozeny důsledky podle pracovněprávních předpisů.

Chronicky nemocný pacient léčebného zařízení v Mariánských Lázních se 4. října odpoledne na linku 155 nedovolal ani při opakovaném pokusu. Pomoc mu následně přivolala až jedna z lékařek v zařízení, kde pobýval. Záchranáři se jej pokoušeli oživovat, přesto starší muž zemřel. Záchranka možné pochybení na svojí straně od začátku odmítala (více čtěte zde).

,