Vlakem rychleji a pohodlněji do Německa by měli cestující jezdit už v polovině příštího roku. Ilustrační snímek

Vlakem rychleji a pohodlněji do Německa by měli cestující jezdit už v polovině příštího roku. Ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Začala modernizace trati z Chebu na hranice. Cestování vlakem zrychlí

  • 4
Začala přestavba nejzápadnější části 3. tranzitního železničního koridoru z Chebu na státní hranici. Bude stát půl miliardy korun a první vlaky vyjedou na opravenou trať v polovině příštího roku. Už v červnu by tak lidé mohli do zahraničí cestovat rychleji než dosud.

Rekonstrukce připraví trať i na těžké nákladní vlaky. Ty však musí ještě počkat na troleje z Německa.

V současné době stavbaři pracují na sanaci podloží pražců a úpravě odvodnění. V jednokolejném úseku vybudují nové zabezpečovací zařízení. Stavba zahrnuje i úpravy mostů a propustků, před železniční stanicí vzniknou opěrné zdi z drátokamenné konstrukce.

„Kromě podstatného zvýšení cestovní rychlosti přinese optimalizace trati zlepšení kultury cestování a vyšší bezpečnost dopravy,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. Zároveň však připomněl, že navýšení traťové rychlosti se naplno projeví až po její elektrifikaci.

Na stošedesátikilometrovou rychlost si cestující ještě počkají

„Elektrifikace není součástí tohoto projektu, protože na německé straně trakční vedení zatím chybí. Na to, aby zde jezdily vlaky deklarovanou stošedesátikilometrovou rychlostí, si proto ještě počkáme.“ Podle Surého však lze stavbu vnímat jako důležitý vklad do budoucna, protože trať na pozdější elektrifikaci připraví.

Kdy svou část železniční cesty zmodernizuje také německá strana, je ale zatím velkou neznámou. „Jak je na tom elektrifikace trati Schirnding - Marktredwitz, nevíme. Ale snad bude zprovoznění na českém území impulsem i pro naše německé partnery,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Podobně se vyjádřil i náměstek hejtmana Petr Navrátil. Podle jeho slov je klíčem k posílení významu chebského železničního uzlu vedle osobní zejména těžká nákladní doprava. O tu má zájem například Cheb. Radnice si uvědomuje, že významným kritériem pro příliv investorů do tamní bouřlivě se rozvíjející průmyslové zóny by mohla být právě elektrifikovaná mezinárodní trať.

„Až bude dokončena rekonstrukce a připravena elektrifikace, můžeme našim partnerům v Německu říct: Jsme připraveni, pojďte nám naproti,“ konstatoval Navrátil.

O elektrifikaci trati z Chebu směrem na Norimberk se mluví už dlouho. Průtahy se nelíbí městům na obou stranách hranice. Na podporu modernizace této železniční cesty proto obce společně založily zájmové sdružení. Argumentují tím, že elektrifikace železnice by mohla do hraničních regionů v Česku i Německu přinést prosperitu.

„Propojil by se metropolitní region Norimberk s lázeňskou oblastí v Karlovarském kraji. Toto propojení znamená lepší komfort pro cestující i nový impuls pro rozvoj lázeňství a podnikání v regionu,“ dodal chebský starosta Pavel Vanoušek.