Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zaměstnanci Thermalu se málo usmívali, tak jim ředitel koupil smajlíky

  15:00aktualizováno  15:00
Málo se prý na hosty usmívali zaměstnanci karlovarského lázeňského hotelu Thermal. Rychlé řešení našel pověřený generální ředitel hotelu Rudolf Mašata. Nakoupil dvě stovky odznaků - smějících se smajlíků. Vyfasovali je servírky, číšníci, pokojské i další personál. Včetně managementu.

Ředitel Thermalu Rudolf Mašata chce veselý a usměvavý personál. Pomoct mu v tom mají i smajlíci. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Smyslem je, aby se navzájem na sebe usmívali host s obsluhou. Host vidí barmana se smajlíkem a rozesměje se. Stejně reaguje i barman. Je to psychologická podpora. Hlavním naším úkolem je usmívat se na sebe a hlavně na hosta. Nic více, nic méně,“ vysvětlil ředitel.

Zaměstnanci si podle něj na smajlíky zvykají. Vietnamský prodejce v blízkosti Thermalu měl jen dva či tři odznaky, stejně jako prodejny s dárky. A tak si Thermal, jehož prostory jsou každoročně srdcem Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, objednal za pár korun odznaky přímo u jejich dodavatele.

Ne všichni ale nápad hodnotí jako dobrý tah. „Představte si, že přijedete do nějakého hotelu a číšník vás bude obsluhovat se smajlíkem na saku. Když se neumí usmívat, tak se místo něj bude alespoň smát nějaký odznak. Něco takového mohou vymyslet jen děti z první třídy,“ kroutila hlavou bývalá kalkulantka Thermalu Hana Dvořáková.

Z hotelu na podzim odešla s dalšími zaměstnanci kvůli snižování stavu. S bývalými spolupracovníky se však stýkat nepřestala. „Někteří zaměstnanci si klepou na čelo a smějí se. Jiní vše od ředitele Mašaty považují za geniální tah. Je to věc názoru.“

Vedení státem řízeného Thermalu svůj nápad obhajuje. „Vždy se najde někdo, komu se můj nápad nelíbí a považuje ho za opičárnu. Úplně žasnu, jaké mají někteří lidé problémy,“ reagoval na kritiku ředitel.

Vzpomíná, že jako manažer výletních lodí, které vozily výletníky kolem světa, měl na starosti tisíce hostů. A když byl některý z nich po ránu bručoun, tak dostal odznak se smajlíkem. A hned měl lepší náladu.

Smajlíka v Thermalu nosí i ředitelova asistentka Štěpánka Furková. „Lidé, kteří přijdou na sekretariát, reagují pozitivně. Někdo si odznaku všimne a zeptá se, o co jde, jiný ne. Nejvíce smajlíků je na recepci a v restauraci,“ uvedla asistentka.

Ředitel karlovarského hotelu Marttel Michal Bartoš by nákup smajlíků na pracoviště nedoporučil. Přesto nápad považuje za užitečný. „Číšníků, kteří se na své hosty usmívají, je v dnešní době opravdu pomálu. A obzvlášť v Karlových Varech. Bohužel vám to řekne spousta hostů,“ uvedl ředitel.

Smajlík podle něj může nahradit úsměv číšníka, který se momentálně zapomene usmát. Jen si je třeba dát pozor na to, aby ozdoba nepůsobila výsměšně. Třeba vůči hostovi, který dostane přesolenou polévku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Františkovy Lázně.
Investor plánuje ve Františkových Lázních špičkovou rehabilitační kliniku

Město Františkovy Lázně má naději, že se o něm v dohledné době začne mluvit v evropských souvislostech. Měla by tam vyrůst špičková rehabilitační klinika s...  celý článek

(ilustrační snímek)
Seniorka nad lupičem vybojovala kabelku, tak alespoň vykradl auto

Jednasedmdesátiletá žena překvapila mladého lupiče, který jí chtěl na ulici v Chebu za bílého dne ukrást kabelku. Svírala ji tak pevně, že se lapka lekl a...  celý článek

Martina Paboučková opustila management hotelu, který několik let vedla, a stala...
Opustila prestižní místo manažerky, aby se stala chůvou. A nelituje

Dřív řídila Martina Paboučková z Chebu kolektiv zaměstnanců hotelu, aby fungoval jak dobře namazaný stroj. Teď pečuje o batolata. A je spokojená.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.