Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

U Globusu by měli řidiči sundat nohu z plynu, 130 km/h už tu neplatí

  • 4
I když už na tu změnu upozorňují dopravní značky, málokdo z motoristů si všiml nenápadné úpravy na jednom z úseků dálnice D6. Neplatí zde totiž maximální stotřicetikilometrová rychlost.

Od cedule označující konec Karlových Varů k odbočce na Plzeň u obchodního centra Globus v Jenišově se smí jezdit maximálně 110 kilometrů v hodině. To samé pochopitelně platí i v opačném směru.

„Důvodem pro vyřazení z dálniční sítě bylo to, že úsek nebyl zpoplatněn ani dálničními známkami, ani mýtem a tvoří logickou součást průtahu silnice I/6 městem Karlovy Vary,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Úprava maximální rychlosti souvisí s novelou zákona o pozemních komunikacích.

„Dálnice je v tomto úseku osazena dopravními značkami silnice pro motorová vozidla, kde lze jezdit maximálně stodesítkou,“ uvedla Jana Pavlíková, mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje. Značka upozorňující na rychlost jako takovou však chybí.

„Nepovažuji za pravděpodobné, že by si změny drtivá většina řidičů všimla,“ komentoval úpravu hejtman Martin Havel. „Budeme usilovat alespoň o to, aby policie povolila vyznačení změny rychlosti v tomto úseku,“ přislíbil první muž kraje.

Omezení rychlosti v tomto úseku je platné od 31. prosince loňského roku, policisté zde mohou tedy jízdu přes limit pokutovat od 1. ledna. „Zatím jsme v tomto úseku žádný prohřešek řidičů neřešili,“ konstatovala policejní mluvčí Kateřina Krejčí.

Podle dopravního inženýra Oty Řezanky je toto opatření v pořádku. „V okolí této komunikace je obydlené území a hluk z projíždějících vozidel je značný,“ nastínil Řezanka jeden z aspektů.

„Ani parametry silnice v tomto úseku, zvláště pak oblouk u Tesca, neodpovídají stotřicetikilometrové rychlosti. Ostatně tam byla doporučená stovka kvůli nebezpečí nehod,“ doplnil dopravní inženýr. Kvůli hluku by podle jeho názoru stálo za zvážení omezit zde rychlost na devadesátku.

„Je to slyšet až do Doubí, na druhou stranu pak do Jenišova. Teď jsme dělali studii obchvatu Karlových Varů. A Jenišovští jsou jednoznačně proti právě kvůli hluku. Obchvat města by totiž byl obci ještě blíž než současný průtah. Hluk tam vnímají jako velký problém,“ dodal Ota Řezanka.