Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stodesítka do Ostrova musí počkat, zrychlení brání nebezpečné úseky

  14:42aktualizováno  14:42
Mezi Karlovými Vary a Ostrovem motoristé jen tak vyšší rychlostí jezdit nebudou. Důvodem je několik sporných míst, která neodpovídají navrhované rychlosti 110 kilometrů v hodině.

Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

O tom, že úsek silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem spadne mezi ty, na nichž bude možné zvýšit maximální rychlost, rozhodl ministr dopravy Dan Ťok už loni v březnu. Faktickému zvýšení rychlosti ovšem brání několik sporných míst, která technicky neodpovídají.

„Konkrétně jde o křížení u Boru a připojovací pruhy k benzinovým čerpacím stanicím,“ konstatoval Lukáš Hnízdil, ředitel krajského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic. A zároveň přidal hrubý odhad toho, kdy by se situace mohla začít měnit: tři roky.

Důvodem je podle jeho slov fakt, že policie nepovolí zvýšení maximální rychlosti na 110 kilometrů v hodině právě kvůli těmto úsekům. A náprava znamená investiční akci.

„S tou je spojená celá řada povinností, jako je například územní řízení, stavební řízení, posouzení vlivu stavby na životní prostředí a podobně. V současné době jsme ve fázi zpracování dokumentace pro územní řízení. Pokud vše půjde dobře, je tříletý horizont, kdy jsme schopni začít něco dělat, reálným odhadem,“ doplnil Hnízdil.

Podle dopravního inženýra Oty Řezanky je křížení u Boru zásadním problémovým místem úseku silnice. „Jen by mě zajímalo, jak to tam chtějí vyřešit,“ řekl na adresu Ředitelství silnic a dálnic. „Podle mého názoru by bylo nejjednodušší a nejlevnější udělat připojení ve směru od Lesova na Karlovy Vary až za mostem,“ nastínil jedno z možných řešení.

To konkrétní a konečné však podle Lukáše Hnízdila vykrystalizuje až na základě jednání s policií.

Zpomalení v kritických úsecích nemusí být bezpečné

Už v minulosti se diskutovalo nad tím, že by se doprava ve sporných místech dala zpomalit na současnou devadesátku dopravními značkami. Tuto myšlenku razil i bývalý náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Pánik. Dušoval se, že stodesítka bude mezi Karlovými Vary a Ostrovem už za „jeho“ éry.

I Martin Hurajčík, který Pánika ve funkci náměstka pro dopravu nahradil, tvrdí, že by byl pro, aby se rychlost zvýšila, což by podle něj uvítala i motoristická veřejnost.

„Respektujeme však vyjádření dopravní policie. Za současného stavu nelze riskovat bezpečnost silničního provozu,“ řekl Hurajčík.

Řešení s omezením rychlosti pak podle Lukáše Hnízdila není ani příliš logické.

„Na pěti kilometrech by řidiči jeli 110, pak na 300 metrech 90, pak zase tři kilometry 110. Policisté mají možná pravdu, když i toto řešení odmítají. Nebyl by to ucelený úsek,“ naznačil ředitel karlovarského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Lesníci se bojí plánu zakázat těžbu dřeva, ztráty by počítali v milionech

Správci městských lesů se obávají mnohamilionových ztrát za prodej vytěženého dřeva. Hrozí v okamžiku, kdy stát odsouhlasí zákaz těžby, aby přiměl dřevaře...  celý článek

Rozbité čelní sklo sanitky lubských záchranářů.
Opilý krvácející muž skočil na sanitku, holýma rukama rozmlátil sklo

Záchranářům na Chebsku skočil do cesty krvácející opilý muž. Sprostě nadával, tloukl do sanitky a začal se dobývat do vozu. Holýma rukama při tom rozmlátil...  celý článek

Martina Paboučková opustila management hotelu, který několik let vedla, a stala...
Opustila prestižní místo manažerky, aby se stala chůvou. A nelituje

Dřív řídila Martina Paboučková z Chebu kolektiv zaměstnanců hotelu, aby fungoval jak dobře namazaný stroj. Teď pečuje o batolata. A je spokojená.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.