Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Zrychlení“ silnice z Varů do Ostrova komplikuje nebezpečná křižovatka

  9:00aktualizováno  9:00
Místo dosavadní devadesátky se možná od ledna 2016 budou řidiči mezi krajským městem a Ostrovem legálně prohánět až stodesetikilometrovou rychlostí. Úsek silnice I/13 je totiž z těch, které se podobají dálnicím. Zatím ale na vyšší rychlosti není úplně připraven.

Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Konkrétně v případě silnice I/13 je již teď jasné, že parametrům pro rychlejší provoz nebude vyhovovat mimoúrovňová křižovatka u obce Bor, která je bez připojujících pruhů,“ uvedla Andrea Volaříková z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Až výsledek připravované bezpečnostní inspekce tedy ukáže, jaká opatření by silnice I/13 pro povolení vyšší rychlosti potřebovala.

Podle karlovarského dopravního inženýra Oty Řezanky by za současných podmínek hrozily u Boru vážné nehody.

„Auto, které na silnici I/13 najíždí, musí zastavit, dát přednost a pak se z nulové rychlosti napojí do pruhu, kde by jezdila vozidla rychlostí 110 kilometrů za hodinu. To by byla velmi nebezpečná situace,“ varoval.

Jako problematický označil celý starší úsek čtyřpruhu mezi Ostrovem a Karlovými Vary, kde na některých místech nejsou odbočovací a připojovací pruhy dostatečně dlouhé nebo chybí úplně. Řešení proto vidí v jejich přestavbě do normových hodnot. „Pak by bylo možné povolit i rychlost 130,“ poznamenal.

Úsek mezi Karlovými Vary a Ostrovem aktivně prosazovalo do návrhu ministerstva dopravy vedení Karlovarského kraje.

„V první fázi jsme vždy poukazovali na silnici I/13. Domnívám se, že novela může otevřít cestu k tomu, jak to dál udělat, nikoli jen k tomu, nějaký úsek nominovat. Stejné opatření si totiž umím představit i na několika dalších částech silnic v Karlovarském kraji, pokud by prošly bezpečnostním auditem,“ řekl hejtmanův náměstek pro dopravu Petr Navrátil.

Stodesítka by podle něj přicházela v úvahu také na některých dostatečně dlouhých úsecích silnice I/21 na Mariánskolázeňsku nebo na R6 za Bochovem.

Silnice, po kterých by mohli řidiči jezdit stodesítkou, musejí být podle představ ministerstva čtyřproudé a obehnané odpovídajícími svodidly a krajnicemi.

Nesmějí se na nich vyskytovat křižovatky ani například autobusové zastávky. Inspekce zkoumá i to, v jakém technickém stavu silnice je, zda vyhovuje její značení či její sklonové poměry v zatáčkách. Novelu zákona o pozemních komunikacích, která se zvýšením rychlosti na 110 km/h počítá, už jednou schválila vláda Petra Nečase, jenomže pak následovalo rozpuštění Sněmovny.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
„Deváťák“ nadýchal skoro dvě promile, opil se na školním výletě

Patnáctiletý žák základní školy se opil na školním výletě za karlovarskými prameny. Jeho podivného chování si všimli strážníci a dali chlapci dýchnout. Test...  celý článek

Vřídelní kolonáda - reprodukce z kalendáře ´Karlovy Vary v minulosti aneb zbytečně zbořené stavební skvosty vřídelního města´ pro rok 2011.
První karlovarské referendum má být v lednu, rozhodne o Vřídelní kolonádě

Karlovy Vary se pouštějí do příprav svého vůbec prvního referenda. Bude se týkat nahrazení stávající Vřídelní kolonády litinovou replikou od vídeňských...  celý článek

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
Koncertní sál v Císařských lázních být nemůže, vzkázali památkáři

Karlovarští symfonici neuspěli se svým návrhem na vybudování koncertního sálu v Císařských lázních. Památkáři se totiž obávají, aby se neporušila hodnota...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.